علمی فناوری 10:00 - 14 مهر 1403
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: با توجه به بیانات رهبری معظم برنامه ما این است که در جهت توسعه کمی و کیفی هوش مصنوعی گام‌های موثر برداریم.

فعالیت ۳۳۰ شرکت‌ فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یکی از قطب‌های فناوری دانشگاه تهران است. با توجه به این که دانشگاه تهران و دانشکدگان فنی دانشگاه تهران در کنار سایر تخصص‌های مرتبط یک بستری را فراهم کرده اند که در این زمینه اقدامات موثری انجام شود، یکی از خوشه‌های اصلی که ما در آن حوزه فعالیت می‌کنیم، هوش مصنوعی است.

او گفت: با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری اخیراً در خصوص هوش مصنوعی داشتند که باید برنامه‌ها و اقدامات موثرتری و بیش از گذشته انجام شوند، در حال حاضر ما به دنبال این هستیم که بتوانیم در زمینه هوش مصنوعی مرکز یا کمیته‌ای را داشته باشیم یا به عبارت دیگر بتوانیم در جهت توسعه کمی و کیفی این حوزه اقداماتی را انجام دهیم، در برنامه‌ است و ان‌شاءالله امیدوار هستیم در آینده نزدیک خبر‌های خوبی در این زمینه اعلام کنیم. در برنامه‌های ما این است که از نظر کمی و کیفی این حوزه را تقویت کنیم.

اسدی با بیان این که تا پایان سال این کار به نتیجه می‌رسد، توضیح داد: در این راستا شبکه‌سازی و اقداماتی نیز در دست انجام است.

در زمینه هوش مصنوعی، ظرفیت و پتانسیل داریم

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره همکاری با سایر نهاد‌ها ضمن اشاره به همکاری با معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و معاونت فناوری و نوآوری وزارت عطف، مطرح کرد:  پارک‌ دانشگاه تهران، به ویژه ظرفیت‌ها و پتانسیل بخش خصوصی، هلدینگ‌ها، شتاب دهنده ها، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و همین طور اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در دانشگاه تهران حضور دارند، یک زیست‌بوم بسیار خوبی را فراهم کرده‌ که بتوانیم با بازیگران اصلی در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهیم.

او اضافه کرد: ظرفیت و پتانسیل در این زمینه وجود دارد، مهم این است که ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

اسدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه هوش مصنوعی٬ درباره زمینه‌های فعالیت مرکز هوش مصنوعی مطرح کرد: زمینه‌های مختلفی چون پزشکی‌٬ کشاورزی و تمام زمینه‌ها و ابعاد مختلفی که هوش مصنوعی می‌تواند در آن ها تاثیرگذار باشد در مرکز هوش مصنوعی قابل کار است؛ علت آن هم این است که دانشگاه تهران از مرجعیت علمی برخوردار است٬ در تمام زمینه‌های تخصصی دانشگاه تهران دانشجو می‌پذیرد و پژوهش می‌کند. لذا ضرورت ایجاب می‌کند هوش مصنوعی در تمام زمینه‌ها ورود کند.

با حمایت از دانشجویان می توان زمینه را برای حفظ نخبگان در کشور فراهم کرد

رئیس پارک علم و فناوی دانشگاه تهران درباره حضور دانشجویان در زمینه فناوری و هوش مصنوعی گفت:  دانشجویان تحصیلات تکمیلی یکی از ظرفیت‌های خیلی خوب ما هستند که در قالب هسته‌های نوآور و پس از آن به عنوان استارت‌آپ‌ها می‌توانند در این زمینه فعال باشند٬ شروع و پایه کار دانشجویان و نخبگان هستند.

او با تاکید بر بیانات رهبری مبنی بر جلوگیری از خروج نخبگان٬ انگیزه‌های معنوی در کنار انگیزه‌های زیرساختی و مادی را در این زمینه کمک کننده دانست و درباره ایجاد فضای شغلی گفت: ما در پارک به دنبال ایجاد شغل دولتی نیستیم. استارتاپ‌هایی داشتیم که با ۳ ـ ۴ نفر کار را شروع کرده اند و اکنون به عنوان یک شرکت توسعه یافته با ۵۰ نفر فعالیت می‌کنند.  دانشجویان خود به عنوان کارآفرین باید در عرصه باشند و شغل ایجاد کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره تعداد شرکت‌های فناور این دانشگاه گفت: با در نظر گرفتن هسته‌های نوآور٬ واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان٬ در مجموع تعداد مراکز فناور حدود ۳۳۰ مرکز است.

خبرنگار: فاطمه کربلایی


12100663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پژوهشی وزیر علوم، میزان بدهی انباشته شده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقانی به پایگاه‌های اطلاعاتی را بیش از ۲۰ میلیون دلار ذکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: افزایش نرخ پوشش در مناطق دو‌زبانه، نرخ تکرار پایه را کاهش می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: بر اساس استاندارد‌های جهانی باید حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بودجه‌های پژوهشی به علوم پایه سوق داده شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گفت: دانش‌آموزانی که در سامانه سفارش کتب درسی تازه ثبت‌نام کرده‌اند، یک هفته پس از ثبت سفارش، کتاب‌های درسی را تحویل می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر هفته جهانی فضا گفت: در این هفته ۱۹۸ برنامه تعریف شده و اجرای آنها تا دو هفته بعد از این هفته جهانی ادامه دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هفته جهانی فضا امروز با حضور رئیس سازمان فضایی آغاز به کار می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: در هفته گذشته مجموع ۱۹۱۳۸ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: در هفته گذشته مجموع ۱۹۱۳۸ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: با توجه به بیانات رهبری معظم برنامه ما این است که در جهت توسعه کمی و کیفی هوش مصنوعی گام‌های موثر برداریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس فناوری اطلاعات نکاتی را در راستای مراقبت بهتر از لپ تاپ یادآوری کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است