بین‌الملل 08:03 - 17 تیر 1403
منابع محلی هند گزارش دادند بر اثر اصابت صاعقه در ایالت بیهار ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۷ نفر زخمی شدند.

۱۹ هندی بر اثر اصابت صاعقه جان باختند

رادیو دولتی آل ایندیا گزارش داد که بر اثر اصابت صاعقه در ایالت بیهار در شرق این کشور دست کم ۱۹ نفر جان باخته و ۷ نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، بارش شدید باران همراه با رعد و برق طی ۲۴ ساعت گذشته ایالت بیهار هند را درنوردید و ۱۰ منطقه را تحت تاثیر قرار داد. گزارش‌های خبرگزاری‌های محلی حاکی از آن است که بیشتر قربانیان از جمله افرادی بودند که در هنگام برخورد صاعقه در منطقه کار می‌کردند یا افرادی بودند که در هنگام باران زیر درختان پناه گرفته بودند.



اداره هواشناسی هند برای ۲۴ ساعت آینده هشدار زرد صادر و پیش بینی کرد بارش شدید باران همراه با رعد و برق در بخش‌های شمالی، جنوب شرقی و جنوب مرکزی ایالت بیهار وجود داشته باشد. شایان ذکر است که هر ساله در آغاز فصل باران‌های موسمی هند صد‌ها نفر بر اثر صاعقه در این کشور کشته می‌شوند.

دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت. هشت سال گذشته داغ ترین سال های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است.

تغییرات اقلیمی نقش مهمی را در گرمایش زمین ایفا می‌کند. همچنین دانشمندان می‌گویند تغییر اقلیم خطر آب و هوای گرم و خشک را بیشتر کرده که به آتش‌سوزی‌ها دامن می‌زند.

مترجم: مینا عظیمی


12070685
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در آستانه سالگرد جنگ غزه و طوفان الاقصی، حامیان فلسطین دست به تظاهراتی گسترده در پایتخت انگلیس زدند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور فرانسه خواستار توقف ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هواداران مسلح نخست وزیر سابق پاکستان در تلاش برای برگزاری تجمع در پایتخت با نیرو‌های پلیس درگیر شده و بیش از ۸۰ نفر از آنان را زخمی کردند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال محاصره زمینی، دریایی و هوایی لبنان و تکرار سناریوی نوار غزه در این کشور با ادعای جلوگیری از تسلیح بیشتر حزب‌الله لبنان است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته رئیس بزرگترین سازمان حقوق فلسطین در اروپا، فلسطینی‌ها در ۱۲ ماه گذشته در مبارزات پایدار خود برای آزادی، «تاریک‌ترین لحظه» را پشت سر گذاشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش پاکستان از کشته شدن شش سرباز طی درگیری در وزیرستان شمالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های حافظ صلح در لبنان می‌گویند علیرغم اینکه ارتش رژیم صهیونیستی به آنها دستور جابجایی داده است، مواضع خود را در جنوب این کشور ترک نخواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نامزد جمهوری‌خواه امروز شنبه بار دیگر به پنسیلوانیایی باز می‌گردد که بیش از دو ماه پیش در آنجا مورد سوءقصد واقع شده بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان از انهدام یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات‌های امروز خود و حمله موشکی به پایگاه هوایی «رامات دیوید» خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۹۹ پزشک و متخصص پزشکی آمریکایی که داوطلب کار در غزه بودند از دولت بایدن خواستند فوراً حمایت از رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است