اقتصادی 12:13 - 24 فروردین 1395
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از افزایش 12 تا 15 درصدی قیمت انواع خودروهای وارداتی در سال جدید خبر داد و گفت: هر گونه نوسان در قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت خودروهای وارداتی دارد.

فرهاد احتشام زاد به اقتصادنیوز گفت: در لایحه بودجه سال 95 کل کشور، قیمت دلار مبادلاتی 12 درصد افزایش یافته و همپای آن نیز قیمت دلار در بازار آزاد 15 درصد بالا رفته است. این موضوع سبب شده تا در سال 95 هر گونه ثبت سفارش برای واردات خودرو بر مبنای قیمت ها جدید صورت گیرد و حتی اگر خودروسازان مادر و واردکنندگان نخواهند قیمت خودرو را بالا ببرند، افزایش قیمت دلار سبب می‌شود که قیمت هر دستگاه خودرو وارداتی بین 12 تا 15 درصد در سال جاری افزایش یابد.

او افزود: یکی از شانس‌های واردکنندگان خودرو در شرایط کنونی، ثبات فضای اقتصاد کلان کشور است که امیدواریم این ثبات ادامه دار باشد چرا که اقتصاد ایران را پیش بینی‌پذیر کرده و هر فعال اقتصادی می‌تواند برای میان مدت و بلند مدت فعالیت‌های خود برنامه ریزی کند.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: هر گونه تصمیم خلق‌الساعه از سوی دولت سبب خواهد شد تا جریان اقتصادی در واردات خودرو به هم ریخته شود بنابراین تنها خواسته ما این است که دولت با قدرت به ثبات در سیاستگذاری‌ها و پیش بینی‌پذیری اقتصاد ایران کمک کند.

احتشام‌زاد افزود: در حال حاضر 18 نمایندگی رسمی خودروهای خارجی که مستقیما با کارخانه های مادر در ارتباط هستند عضو انجمن شده‌اند که با توجه به فعالیت برخی برندهای جدید در سال پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد نمایندگی‌های رسمی خودرو خارجی در ایران افزایش یابد.


7813169
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی صنعت آب گفت: هدفگذاری شده تا پایان سال 1404، بالغ بر 6 میلیارد مترمکعب از حجم برداشت آب از منابع زیرزمینی با انسداد بخشی از چاه های غیرمجاز کاسته شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مبالغ بلیت پرواز‌های چارتری لغو شده باید به صورت کامل و بدون کسر جریمه‌ به مسافران بازگردانده شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: ورودی سد‌های کشور سال گذشته ۴۱.۹ میلیارد مترمکعب بود، اما در مجموع به اندازه نیاز سد‌ها ورودی نداشتیم.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه اصلاح نظام مالیاتی یک وظیفه حاکمیتی است، گفت: بُردار اهداف سه بازیگر اصلی نظام مالیاتی، مشاوران رسمی و مودیان برای مالیات ستانی عادلانه باید هم راستا باشد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سرپرست معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور از تقویت نگاه توسعه ای در این سازمان خبر داد و گفت: سند آمایش هیچ گونه محدودیتی برای بخش خصوصی ایجاد نمی کند و نگرانی های نظام بازار در این زمینه، ناشی از نبود فرهنگ سازی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: مجموع تجارت غیرنفتی کشور در فصل تابستان به ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز ۱۶ مهر ماه، شاخص کل بورس ۴ هزار و ۹۲۸ واحد کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در این مطلب قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار آزاد دوشنبه ۱۶ مهر ماه را مشاهده می‌کنید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: در 50 سال اخیر بارش های کشور با روند کاهش یک میلی متر در هر سال مواجه بوده و میانگین دمای هوا نیز در هر دهه با آهنگ 0.4 درجه افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس آمار در سال زراعی گذشته ۵۳ تا ۵۴ درصد بخش زراعت تحت پوشش بیمه بوده است که در برنامه هفتم ۱۰۰ درصد محصولات اساسی باید بیمه فراگیر شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است