بین‌الملل 17:20 - 15 مهر 1403
لبنان آغاز سال تحصیلی را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی و آوارگی هزاران دانش‌آموز و معلم تا ماه بعد به تعویق انداخت.

حملات اسرائیل، آغاز سال تحصیلی در لبنان را عقب انداخت

لبنان آغاز سال تحصیلی را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی و آوارگی هزاران دانش‌آموز و معلم تا ماه بعد (دوم نوامبر-۱۲ آبان) به تعویق انداخت.

وزیر آموزش و پرورش لبنان عباس حلبی امروز گفت که حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز و ۴۰ هزار معلم در این کشور در پی حملات اسرائیل آواره شده‌اند.

وی گفت که اکثر مدارس خصوصی به دلیل این حملات و پیامد‌های آن شامل آوارگی و وضعیت روحی دانش‌آموزان، خواستار به تعویق‌انداختن سال تحصیلی شده‌اند.

این وزیر لبنانی وضعیت را پیچیده توصیف کرد و گفت مقامات برای اعمال برنامه یک سال تحصیلی مجازی به زمان نیاز دارند. 

وی توضیح داد که آموزش حضوری در چنین شرایطی خطرات امنیتی و نگرانی‌هایی دارد که باعث می‌شود خانواده‌ها حضور فرزندانشان سر کلاس را نپذیرند.

به گفته مقام‌های لبنانی، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آغاز حملات اسرائیل در ماه گذشته میلادی آواره شده‌اند و بسیاری در مدارس، پیاده‌روها، پارک‌ها، کلیسا‌ها و مساجد اسکان کرده‌اند.

حلبی گفت که امیدوار است مراکز جدید بجای مدارس برای اسکان آوارگان فراهم شود. 

او در خصوص دانشگاه‌ها هم گفت که خود این مراکز می‌توانند درباره حضور دانشجویان از روز دوشنبه تصمیم‌گیری کنند.


12101338
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی شیوع بیماری وبا در سودان و کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر، سازمان‌های بین‌المللی ۱.۴ میلیون دوز واکسن به این کشور شمال شرقی آفریقا اهدا کردند.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر کاتولیک‌های جهان در سالگرد جنگ غزه تاکید کرد که همه ملت‌ها حق دارند در صلح و امنیت زندگی کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که آمریکایی‌ها با ارسال سلاح، حمایت مالی و حمایت‌های سیاسی، در پی حفظ اسرائیل به عنوان یک قدرت هژمون است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که آمریکایی‌ها با ارسال سلاح، حمایت مالی و حمایت‌های سیاسی، در پی حفظ اسرائیل به عنوان یک قدرت هژمون است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که آمریکایی‌ها با ارسال سلاح، حمایت مالی و حمایت‌های سیاسی در پی حفظ اسرائیل به عنوان یک قدرت هژمون است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله هوایی به یک اردوگاه آوارگان در شمال غزه، ۱۷ نفر به شهادت رسیدند که ۹ نفر آنان کودک بودند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لبنان آغاز سال تحصیلی را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی و آوارگی هزاران دانش‌آموز و معلم تا ماه بعد به تعویق انداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» درگیری نیرو‌های امنیتی پاکستان با تروریست‌ها ادامه دارد به طوریکه شماری نظامی این کشور همسایه در درگیری با تروریست‌های منتسب به طالبان کشته شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت لبنان در ادامه حملات خود به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی، مقر‌های ارتش اسرائیل در «حیفا» را هدف حملات پهپادی و موشکی سنگین قرار دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید در اراضی اشغالی نشان داد که ۷۳ درصد صهیونیست‌ها به شکست این رژیم مقابل حماس اذعان دارند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است