سیاسی 17:57 - 27 مهر 1403
سخنگوی دولت ضمن تسلیت شهادت «یحیی سنوار»، گفت: او جان خود را وقف فلسطین کرد.

مهاجرانی: «شهید سنوار» همچون اسمش زنده خواهد ماند

فاطمه مهاجرانی ضمن محکوم کردن رفتار جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تسلیت گفت.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سنوار شجاع بود و شجاعانه به شهادت رسید، تصریح کرد: تصویر شجاعانه و جاودانی که از شهید سنوار در لحظات پایانی حیاتش منتشر شد، نشان داد که جریان مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه متوقف نخواهند شد.

وی گفت: سنوار جان خود را وقف فلسطین کرد و همچون همراهان شهیدش در راه رهایی وطن از خود گذشت؛ او هم، چون اسمش زنده خواهد ماند.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

منبع: ایرنا


12105927
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محمدجواد لاریجانی در خصوص شهادت یحیی سنوار نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محمدی نوشت: نظر رئیس مجلس در تمام ملاقات‌ها و سخنرانی‌ها این بوده که ایران از هر آنچه دولت، ملت و مقاومت لبنان بر سر آن تفاهم کنند حمایت می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: یحیی سنوار به آرمان نهایی خود دست یافت و افرادی که تربیت می‌شوند راه او را ادامه خواهند داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محمدعلی ابطحی نوشت: عکس آخرین لحظات شهید سنوار به عنوان نماد شرافت و وطن‌دوستی می‌تواند جایگزین همه نماد‌های آزادی‌طلبی شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده گفت: خبر شهادت فرمانده مبارز و مجاهد نستوه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس قلب تمام آزادگان جهان را به درد آورد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی بر انتقام‌گیری شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و طراح عملیات «طوفان الاقصی» تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت یحیی سنوار گفت: شاید اهل مقاومت را بکشند ولی فکر مقاومت زنده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرلشکر باقری گفت: دشمن صهیونیستی بداند به پایان عمر نکبت‌بار خود نزدیک شده است و این سرنوشت محتوم برای آنان رقم خواهد خورد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محمدرضا عارف اعلام کرد: با حذف جسمانی مجاهدان راه عزت و کرامت انسانی، خللی به مکتب و مسیر مقاومت وارد نخواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور سیاسی رهبر انقلاب به اعلام خبر شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و طراح عملیات «طوفان الاقصی» واکنش نشان داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است