بین‌الملل 22:24 - 26 مهر 1403
در پایان اجلاس سران که در بروکسل برگزار شد، سران اتحادیه اروپا بر ادامه حمایت نظامی از اوکراین تاکید کردند.

تاکید سران اتحادیه اروپا بر تسریع حمایت نظامی از اوکراین

در پایان اجلاس سران که در بروکسل برگزار شد، سران اتحادیه اروپا بر ادامه حمایت نظامی از اوکراین تاکید کردند و خواستار افزایش و تسریع تامین سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات شدند.

براساس گزارش آر تی، در پایان این اجلاس اعلام شد که شورای اروپا خواستار افزایش سریع پشتیبانی نظامی و تسریع در انتقال به ویژه سامانه‌های دفاع هوایی، مهمات و موشک‌ها به اوکراین است.

سران اتحادیه اروپا همچنین حمایت خود را از افزایش حمایت از صنایع دفاعی اوکراین ابراز و از تصمیم برای تمدید مأموریت آموزشی اتحادیه اروپا برای ارتش اوکراین استقبال کردند.

در همین حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای که امروز توسط وب سایت The Pioneer منتشر شد، اخبار منتشر شده از وضعیت میدان نبرد مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا و کشور‌های غربی در درگیری در اوکراین شکست خورده اند را تائید کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر مجموع کمک‌های ارائه شده توسط این کشور و متحدانش به اوکراین از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه را حدود ۲۴۲ میلیارد دلار برآورد کرده بود. به گفته بلینکن، آمریکا ۹۴ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است و شرکای اروپایی، آسیایی و سایر شرکای آن ۱۴۸ میلیارد دلار کمک کرده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز از سویی دیگر تاکید کرد که تامین تسلیحات جدید برای اوکراین، از جمله هواپیما‌های اف-۱۶، وضعیت جبهه را تغییر نمی‌دهد، بلکه تنها درگیری را طولانی می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی


12105679
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» امیر سعید ایروانی در نامه ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد پیرامون اتهامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد که حمایت ایران از گروه های مقاومت کاملاً مشروع و مطابق با حقوق بین الملل است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ادعای ترور یحیی سنوار از سوی رژیم اسرائیل تاکید کرد که باید به جنگ غزه پایان دهیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، پنتاگون دخالت در این عملیات را رد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع ایتالیا با اشاره به حملات رژیم تروریستی اسرائیل به نیرو‌های حافظ صلح لبنان تاکید کرد که باید با قوانین جدید از این نیرو‌ها حمایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر هلند در حال بررسی طرحی برای اعزام برخی پناهجویان به کشور اوگاندا در شرق آفریقا است تا تعداد درخواست‌های پناهندگی را کاهش دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر هلند در حال بررسی طرحی برای اعزام برخی پناهجویان به کشور اوگاندا در شرق آفریقا است تا تعداد درخواست‌های پناهندگی را کاهش دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی با وجود سانسور شدید نظامی تائید کرد که ۲ افسر و ۳ سرباز صهیونیست در مواجهه با نیرو‌های حزب‌الله به هلاکت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پایان اجلاس سران که در بروکسل برگزار شد، سران اتحادیه اروپا بر ادامه حمایت نظامی از اوکراین تاکید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که نظامیان این رژیم رئیس حماس را به شهادت رساندند، با این وجود جنگ ادامه خواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی ادعای ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، دو وزیر راست افراطی خواستار تشدید فشار‌ها بر نوار غزه شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است