سیاسی 14:17 - 16 مهر 1403
یک پژوهشگر گفت: آرمان‌های انسانی مانند عدالت‌طلبی و حق‌جویی تنها در کتاب‌ها باقی مانده و در عمل به فراموشی سپرده شده‌اند، ولی در لبنان، شاهد امید و تحقق عدالت در میدان واقعی مبارزه هستیم.

در لبنان شاهد امید و تحقق عدالت در میدان واقعی مبارزه هستیم

 نشست تخصصی با موضوع جامعه ایران و جامعه مقاومت با حضور عاصمه قاسمی مشاور دانشگاه آزاد، شیخ سهیل اسعد و سید جواد میری پژوهشگر در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

 سهیل اسعد پژوهشگر، مدرس و مبلغ دینی بین‌المللی در سخنان خود به تأثیر جبهه مقاومت بر افرادی که با دیدگاه‌های غربی به دنیا نگاه می‌کنند، اشاره کرد و گفت: آرمان‌های انسانی مانند عدالت‌طلبی و حق‌جویی تنها در کتاب‌ها باقی مانده و در عمل به فراموشی سپرده شده‌اند ولی در لبنان، شاهد امید و تحقق عدالت در میدان واقعی مبارزه هستیم.

سید جواد میری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز به بررسی دیدگاه‌های مختلف در موضوع جبهه مقاومت پرداخت و بر لزوم ایجاد ارتباط معنادار بین فرهنگ و تجربیات زیسته تأکید کرد.

 میری از نیاز به یک خوانش جدید برای درک بهتر رابطه ایران و لبنان صحبت کرد و گفت: نگاه‌های موجود، جبهه مقاومت را به یک گروه نظامی محدود می‌کند و نمی‌تواند تمام ابعاد تاریخی و فرهنگی آن را پوشش دهد.

وی افزود: کنش‌های انسانی در خلأ شکل نمی‌گیرند و نیازمند زمینه‌های تمدنی و فکری هستند که در طول تاریخ شکل گرفته‌اند و بدون بررسی پیوستگی‌های تاریخی بین ایران و لبنان، درک درستی از وقایع کنونی ممکن نخواهد بود. 

میری در رابطه با نقش پررنگ رسانه‌ها گفت: تصویری که از لبنان در رسانه‌ها و دانشگاه‌های ایران ارائه شده، عموماً به سید حسن نصرالله و فعالیت‌های او در برابر اسرائیل محدود می‌شود اما برای فهم بهتر سید حسن نصرالله، باید به عقبه فرهنگی و دینی او و همچنین عوامل تقویت‌کننده ارتباط ایران و لبنان توجه کرد.

شیخ سهیل اسعد بزرگترین کمک ایران به لبنان را انتقال فرهنگ خط امام و اصول تربیتی و آموزشی ایشان دانست و بر اهمیت فرهنگ فداکاری، فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی در این انتقال تأکید کرد.

در ادامه، اسعد درباره شخصیت سید حسن نصرالله و صحبت کرد و ضمن اشاره به اینکه سید حسن نصرالله از یک انسان معمولی به یک شخصیت با نفوذ تبدیل شده تاکید کرد که این تغییر ناشی از معنویت و ارتباط عمیق او با خداوند است.

شیخ اسعد ضمن تاکید بر لزوم داشتن ارتباط معنوی با خداوند گفت: عظمت شخصیت او در ارتباط با خداوند نهفته است و این ارتباط منبعی برای سایر رفتارهای خوب و کاریزماتیک او بوده است.

این نشست به عنوان یک فرصت مهم برای بررسی ابعاد مختلف جبهه مقاومت و تأثیر آن بر جامعه ایران و لبنان به شمار می‌آید و در انتهای نشست دانشجویان به تبادل نظر و پرسش و پاسخ پرداختند.

انتهای پیام/


12101654
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: صهیونیست‌ها شکست‌های زیادی را تجربه کرده‌اند و هیچ اقدامی نمی‌توانند انجام دهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: امروز جهان اسلام با شناختی که از شهید نصرالله داشتند، عزادار فقدان این بزرگوار هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که ما شهدای عزیزی را از دست دادیم که عزادار و مصیبت‌زده آنها هستیم، اما هرگز منفعل نیستیم و شجاعانه و مدبرانه مسیر را ادامه می‌دهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» واحد‌های طراحی نیرو‌های مسلح حداقل ۱۰ طرح عملیاتی متناسب برای پاسخ به اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی آماده کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاسی گفت: محور مقاومت تا به اهداف اصلی خودش نرسد دست بر نمی‌دارد و باید مسئولان در تمامی ابعاد آمادگی لازم را داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل فلسطین گفت: حزب‌الله لبنان در حمایت از محور مقاومت به پا خواست و عملیات خود را از روز بعد ۸ اکتبر سال گذشته آغاز کرد. 
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: طوفان الاقصی اقتدار اسرائیل را فروریخت و اکنون ماهیت جنایتکار نتانیاهو برای جهانیان آشکار شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: طوفان الاقصی اقتدار اسرائیل را فروریخت و اکنون ماهیت جنایتکار نتانیاهو برای جهانیان آشکار شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در ساعت آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، توئیت عبری رسانه دفتر رهبر انقلاب با مطلب عملیات طوفان‌الاقصی رژیم صهیونیستی را ۷۰ سال به عقب برگرداند، منتشر شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به شرکت‌کنندگان در «هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» سلام رساند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است