اجتماعی 08:38 - 18 تیر 1403
کارشناس اداره اتباع با بیان اینکه کودکان کار مشکل بزرگی هستند، اظهار داشت: اداره اتباع با انگشت‌نگاری کودکان کار قدم بزرگی برداشته است.

ابلاغ شیوه‌نامه جدید برای ساماندهی کودکان کار به اداره اتباع

اشرف محسنی، کارشناس اداره اتباع درخصوص طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی مطرح کرد: پیش از اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شرایط بسیار بدی وجود داشت. درست است که این طرح نواقصی دارد اما با این حال اجرا شدن آن بهتر از این است که اجرا نشود و به نظر بنده شهرداری تهران در این طرح بسیار خوب عمل کرده است.

محسنی با اشاره به اینکه پیش از شروع طرح قوانینی که مطرح بودند قوانین بازدارنده نبودند، بیان کرد: پس از شروع طرح با همکاری دادستانی احکام و ابلاغیه‌هایی صادر شد که به رفع مشکل قوانین قدیمی کمک کرد و ما توانستیم با اتباع به طور جد برخورد کنیم. اتباع نیز از غیرقانونی عمل کردن ترسیدند.

وی ادامه داد: در گذشته اتباع از آزادی عمل بسیاری برخوردار بودند. گرچه قوانین هنوز جای به روز شدن دارند اما دارد به سمت جلو پیش می‌رود.

کارشناس اداره اتباع در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری تهران معتادان متجاهر اتباع را پس از جمع‌آوری به مراکز غربالگری انتقال می‌دهد، گفت: پلیس پس از گذشت ۲ هفته معتادان متجاهر اتباع را به اداره اتباع تحویل می‌دهد و اداره اتباع نیز اقدامات لازم جهت ترد آنها را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کودکان کار مشکل بزرگی هستند، اظهار داشت: اداره اتباع با انگشت‌نگاری کودکان کار قدم بزرگی برداشته است. علاوه بر این شیوه‌نامه جدیدی برای ساماندهی کودکان کار به اداره اتباع ابلاغ شده است.

محسنی با تاکید بر اینکه ما از کودکان کار حمایت نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر حمایت از کودکان کار صورت گیرد جمعیت بسیاری از کودکان کار در سطح شهر پراکنده می‌شوند تا ثبت شوند و از آن‌ها حمایت صورت گیرد. قطعا باید قوانین بازدارنده باشد تا خانواده‌ها نگذارند کودکانشان کودک کار شوند و ترس از باطل شدن مدرک آنها داشته باشند.

به گزارش شهر، وی در پایان تاکید کرد: برای کودکان کار اتباعی که مجاز هستند، اثرانگشت و شناسنامه تعریف خواهد شد. در گذشته این امر صورت نمی‌گرفت، اما در حال حاضر حتی برای کسانی که غیر مجاز هستند نیز ثبت اثرانگشت صورت می‌گیرد.


12071045
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس تهران با اجرای طرح‌های گسترده، تاکنون ۷۰ هزار اتباع غیرمجاز را شناسایی و ۵۲ هزار نفر را از کشور طرد کرده است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: یک دستگاه خودرو پژو 206 با 4 نفر سرنشین (دو آقا و دو خانم جوان در بازه سنی 25 تا 30 سال) ، به دلیل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف شده و پس از عبور از روی جوی آب کنار خیابان، با تیر برق سیمانی به شدت برخورد کرده است....
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از تحولی عظیم در خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی پلیس راهور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته و وضعیت هوای تهران قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» «حمل مواد محترقه با وسایل نقلیه غیرمجاز»، ۱۵۰ هزار تومان جریمه دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رصد و پایش فضای مجازی یک از وظایف مهم فراجا است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» صاحبخانه می‌تواند به شیوه‌های مختلفی ملک خود را اجاره دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حصول اطمینان از مالکیت فروشنده از طریق رویت و اخذ استعلام سند مالکیت ملک ضروری است.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیریت بحران تهران اعلام کرد: دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ درجه در سمنان به وقوع پیوست که امواج آن در تهران نیز احساس شد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین CB ۱۳۰۰ قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش آن را ۳ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است