بین‌الملل 20:07 - 16 مهر 1403
دولت آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد که ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده ولی این تصمیم عمومی نخواهد بود.

آلمان «به طور موقت» صدور سلاح به رژیم اسرائیل را ممنوع کرد

دولت آلمان اعلام کرد که صادرات سلاح به رژیم اسرائیل را به دلیل جنایات جنگی در نوار غزه ممنوع کرده است.

کریستین هافمن معاون سخنگوی دولت آلمان به خبرنگاران گفت که تصمیم برای ارسال تسلیحات آلمان به اراضی اشغالی همیشه در هر مورد جداگانه گرفته می‌شود، اما تصمیمی برای تحریم عمومی صادرات تسلیحات به اسرائیل وجود ندارد.

وی گفت که در این تصمیم درخواست فرانسه مورد توجه قرار گرفته است ولی به طور کلی صادرات سلاح به رژیم اسرائیل متوقف نمی‌شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز شنبه خواستار توقف ارسال تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی شد.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود که وکلای حقوق بشر در آلمان از دادگاه برلین خواستند تصمیم دولت این کشور را درباره ارسال سه هزار سلاح ضد تانک به رژیم اسرائیل تعلیق کند.

به نوشته پولیتیکو، این شکایت‌ها به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر و هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه، ارائه شده اند.

ماه گذشته، تارنمای تحقیقاتی «دیسکلوز و مارساکتو» (Disclose and Marsactu) نیز گزارش داد که در ماه اکتبر (مهر)، پاریس قطعات لازم برای انتقال مسلسل را که می‌تواند در غزه استفاده شود، به رژیم اسرائیل فروخته است.

پولیتیکو نوشت: هفته گذشته سازمان‌های مردم نهاد سه شکایت مختلف را در دادگاه اداری پاریس تهیه کردند.

منبع: ایرنا


12101805
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سخنگوی هواپیمایی ایر فرانس دوشنبه اعلام کرد که این شرکت فرانسوی تعلیق پرواز‌های خود از پاریس به بیروت و تل‌آویو را تمدید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «قیس سعید» رئیس‌جمهوری تونس با کسب بیش از ۹۰ درصد آراء، امروز دوشنبه بار دیگر توانست رقبای خود را شکست داده و به پیروزی برسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، کشور‌های غربی را متهم کرد که استفاده کی‌یف از سلاح‌های شیمیایی علیه نیرو‌های مسلح روسیه در اوکراین را تایید کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: به دلیل حملات رژیم صهیونیستی، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان لبنان آواره شدند و به سوریه پناه بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های عبری به نقل از مسئولین عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی اعلام کردند، یحیی سنوار مجددا ارتباط خود را با نمایندگان حماس در قطر برقرار کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی از هدف قرار دادن تل‌آویو و ایلات با موشک فراصوت بالستیک و پهپاد خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد روند صعودی بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فیلیپین و متحدانش اقدام به برگزاری رزمایش در دریای چین جنوبی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته وزیر امور خارجه سابق مصر، واشنگتن به عنوان متحد اسرائیل باید بخشی از مسئولیت تشدید تنش در خاورمیانه را به عهده بگیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت هواپیمایی ایرفرانس پرواز‌های خود به سرزمین‌های اشغالی و لبنان را به دلیل شرایط امنیتی بار دیگر تعلیق کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است