گوناگون 18:30 - 31 تیر 1394
احساس می کنم همسرم دوستم ندارد...

رابطه خود با همسرتان را بهبود ببخشید

امام صادق علیه السلام :چندان به خداوند امیدوار باش که [این امید]تو را به نافرمانیِ اونکشانَد،و چندان از او بیم دار که [این بیم] تو را ازرحمت او نومید نسازد.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، دختری 25 ساله هستم. 11ماه است که در عقد هستیم. تا به حال با همسرم مسافرت نرفتم. احساس می کنم همسرم دوستم ندارد. هر موقع با حرف هایش ناراحتم می کند، تنهایم می گذارد، من گریه می کنم، کس دیگری را ندارم با او درد دل کنم. با این رفتارهای او، همیشه توی خودم هستم. همسرم هم هیچ وقت به من توجهی ندارد.

 

همه چیز آن طور که به نظر می آید، نیست

گفته اید که 11 ماه است که عقد کرده اید و تاکنون با همسرتان مسافرت نرفته اید اما دلیل آن را بیان نکرده اید. هم چنین گفته اید که احساس می کنم همسرم من را دوست ندارد. باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید که در اغلب موارد ممکن است که احساسات ما اشتباه باشد و افراد برای رفتارشان دلایل منطقی داشته باشند و یا برداشت ما از رفتار آنان اشتباه باشد؛ معنی دیگر این حرف، این است که همه چیز آن طور که به نظر می آید نیست و این یک حقیقت است. ممکن است همسرتان به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی و یا مشکلاتی دیگر نتوانسته باشد شما را به مسافرت ببرد. اما با توجه به کلیت سوال شما می توان گفت که شما در ارتباط برقرار کردن با همسرتان دچار مشکل هستید و برای اینکه بتوانید ارتباط خوب و موثر با همسرتان برقرار کنید تا در مورد خواسته ها و احساساتتان با او صحبت کنید، لازم است مهارت ارتباط موثر را فرا بگیرید.

 

برای اینکه بتوانید ارتباط بهتری با همسرتان برقرار کنید بهتر است این موارد را مورد توجه قرار دهید:

1-به ارزش های مورد قبول طرف مقابل احترام بگذارید و آن ها را زیر سوال نبرید.

 

2-برای حفظ رابطه و تداوم آن تلاش کنید. هر رابطه ای حتی بهترین آن ها، اگر تقویت نشود رو به زوال می رود؛ بهترین هدیه زوجین به یکدیگر، توجه است.

 

3-تفاوت های خود و همسرتان را بشناسید و آن ها را بپذیرید؛ به طور مثال، زن در مواقع بحرانی دوست دارد کنار شوهر خود باشد و با او حرف بزند ولی مرد در این حالت ها می خواهد تنها باشد و فکر کند.

 

4-اجازه ابراز وجود را به خود و همسرتان بدهید. ابراز وجود یعنی شما احساسات خود را به خوبی ابراز کنید و به طرف مقابل هم اجازه دهید احساسات خود را بیان کند. خیلی وقت ها ارتباط های ما دچار سوء تفاهم می شود زیرا حرف دلمان (احساسمان) را بیان نمی کنیم و از طرف مقابل هم این فرصت را می گیریم. این مسئله در زوج های جوان بسیار دیده می شود، به طوری که اگر از همسرشان رفتار نامناسبی ببینند، از ترس اینکه مبادا توجه او را از دست دهند حرف دلشان و احساسشان را باز گو نمی کنند. این نشانه ای از یک ارتباط بد است و باید انتظار آن را داشت که رابطه آن ها به زودی به بحران کشیده شود.

 

5-احساسات خود را غیرمستقیم و به صورت طعنه و کنایه بیان نکنید. طعنه زدن یکی از بدترین شکل های ارتباطی است.

 

6-از سرزنش کردن یکدیگر بپرهیزید؛ زیرا سرزنش باعث ناامیدی می شود و وقتی کسی درمانده و مایوس می شود، تسلیم خواهد شد و این هم یک نوع رابطه بد است. زنی که همسرش را پیوسته سرزنش می کند سردی و بی تفاوتی را به حریم خانواده اش راه می دهد.

 

7-سعی کنید موضوعات مورد علاقه و جالبی را برای صحبت کردن انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انتخاب موضوع باید بر اساس محتوای گفت‌وگو و شناخت شما از همسرتان باشد.

 

در انتها باز هم توصیه می شود از کمک یک مشاور خانواده در این زمینه استفاده کنید.

 

حمید شیرازی- کارشناس ارشد روانشناسی

 

تعامل نیوز/ 2014


6791538
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار گوناگون

گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» معاون بازاریابی و فروش صنایع خودروسازی ایلیا اعلام کرد: خودروهای موعد تحویل پاییز 1403، پیش از اتمام تابستان تحویل شدند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» حضور حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم نماز جمعه روز گذشته در شرایطی که رجزخوانی های مقامات صهیونیستی همچون نتانیاهو به اوج خود رسیده بود، پیامی واضح از قدرت و اعتمادبه نفس نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره کرد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در دنیای کسب وکار، معمولاً رهبران بازار به جای تلاش برای افزایش سهم خود از بازار موجود، به توسعه و گسترش کل بازار توجه می کنند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» امروز در میان 8 میلیارد جمعیت جهان یقینا به اندازه انگشتان یک دست، پیدا نمی شوند شخصیت های تکامل یافته ای که ویژگی ها و خصوصیات رفتاری شهید بزرگوار سید حسن نصرالله را داشته باشند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49هزار و 739 تومان و حواله دلار نیز به 46هزار و 747 تومان رسید.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» ​امکان استفاده از خدمت سفته الکترونیکی در سامانه «ست» بانک صادرات ایران فراهم شد و از این ابزار الکترونیک نیز می توان به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات بانک بهره برد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف تنوع بخشی به سبد تامین انرژی و حرکت به سمت تولید انرژی پاک، احداث 7 نیروگاه خورشیدی و بادی در مجتمع های تولیدی را در دستور قرار داده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه های دوشنبه نهم مهر ماه منتشر شد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل بانک رفاه کارگران از پرداخت دومین مرحله تسهیلات قرض الحسنه 300 میلیون ریالی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» گروه آرین، همواره با الهام از چشم انداز آینده برای ساختن امروزی بهتر در تلاش بوده است. ایستادن بر فراز آنچه تاکنون ساخته شده است برای کشف چشم اندازهای جدید، قدم گذاردن در مسیرهای نو را ممکن کرده است و هر گام، آینده را تعریف کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است