گوناگون 08:50 - 03 مرداد 1394
 برای داشتن لباس‌هایی کاملا تمیز باید ماشین لباسشویی خود را هم هر چند وقت یک بار تمیز کنید.

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی
 امام صادق علیه السلام :چندان به خداوند امیدوار باش که [این امید]تو را به نافرمانیِ اونکشانَد،و چندان از او بیم دار که [این بیم] تو را ازرحمت او نومید نسازد.

 

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، ماشــین لباسشویی به این دلیل که یک دستگاه تمیزکننده است لزوما تمیز و بدون آلودگی نیست و بدلیل رطوبتی که آب ایجاد می‌کند جای مناسبی برای رشد میکروب و باکتری است ، لباس‌هایی که از ماشین لباسشویی بیرون آورده می‌شوند .

 

شاید فاقد لک و کثیفی باشند ولی صددرصد تمیز نیستند ؛ برای داشتن لباس‌هایی کاملا تمیز باید ماشین لباسشویی خود را هم هر چند وقت یک بار تمیز کنید و تعداد ان بستگی به میزان استفاده شما دارد ، اگر از ماشین لباسشویی خود برای شستن لباس نوزاد استفاده می‌کنید پیشنهاد می شود مراحل شست‌و‌شوی ماشین لباسشویی را حداقل 2 بار در ماه انجام دهید.

 

1 – ابتدااز محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی شروع کنید : انتهای این محفظه بعد از مدتی جرم می‌گیرد و لایه‌ای شبیه جلبک در دیواره‌های آن تشکیل می‌شود و به همین دلیل در اغلب ماشین های لباسشویی‌ این محفظه قابل خارج کردن است ، برای شستن محفظه و جداکردن جرم‌ها از مسواک و شوینده ای معمولی مثل پودر لباسشویی دستی یا شامپو استفاده کنید.

 

2 – در پایین بدنه ماشین لباسشویی ، محفظه فیلتر قرار دارد : یکی از فضاهای آلوده ماشین لباسشویی این بخش محسوب می‌شود ، فیلتر را خارج و با همان مسواک و شوینده بشویید ، محفظه قرار گرفتن فیلتر را فراموش نکنید.

 

3 – در داخل در ورودی اغلب ماشین های لباسشویی‌ یک نوار لاستیکی وجود دارد : ترجیحا بعد از هر بار استفاده آن را با ابر کفی تمیز و با یک حوله کاملا خشک کنید ، بسیاری از مواقع آب کثیفی در فضای میان نوارهای لاستیکی باقی می‌ماند و تخلیه نمی‌شود که نادیده‌گرفتن آن موجب ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی می‌شود.

 

4 – دیگ فلزی ماشین لباسشویی : در ظاهر کاملا تمیز است اما توجه کنید این محفظه سوراخ‌های بسیاری دارد که محل مناسبی برای ایجاد جرم و آلودگی است ، برای تمیزکردن این دیگ هر ماه یک دور ماشین لباسشویی را خالی روشن کنید تا کار کند ، میتوانید برای تمیزی بیشتر بلور سودا یا یک قرص ماشین ظرفشویی داخل آن بیندازید و ماشین را روشن کنید ، دقت کنید که دمای آب  برای این کار 60 درجه باشد تا تمیزی کامل انجام شود.

 

پس از هر بار استفاده در ماشین لباسشویی را چند ساعت باز بگذارید تا تبادل هوا صورت گیرد و کاملا خشک شود ، سعی کنید به جای مایع‌های شوینده از پودر شست‌و‌شو استفاده کنید چون مایع شست‌و‌شو در محفظه‌ها باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود.

 

 

ایران کوک / 2018


6801030
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار گوناگون

گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» حضور حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم نماز جمعه روز گذشته در شرایطی که رجزخوانی های مقامات صهیونیستی همچون نتانیاهو به اوج خود رسیده بود، پیامی واضح از قدرت و اعتمادبه نفس نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره کرد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در دنیای کسب وکار، معمولاً رهبران بازار به جای تلاش برای افزایش سهم خود از بازار موجود، به توسعه و گسترش کل بازار توجه می کنند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» امروز در میان 8 میلیارد جمعیت جهان یقینا به اندازه انگشتان یک دست، پیدا نمی شوند شخصیت های تکامل یافته ای که ویژگی ها و خصوصیات رفتاری شهید بزرگوار سید حسن نصرالله را داشته باشند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49هزار و 739 تومان و حواله دلار نیز به 46هزار و 747 تومان رسید.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» ​امکان استفاده از خدمت سفته الکترونیکی در سامانه «ست» بانک صادرات ایران فراهم شد و از این ابزار الکترونیک نیز می توان به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات بانک بهره برد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف تنوع بخشی به سبد تامین انرژی و حرکت به سمت تولید انرژی پاک، احداث 7 نیروگاه خورشیدی و بادی در مجتمع های تولیدی را در دستور قرار داده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه های دوشنبه نهم مهر ماه منتشر شد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل بانک رفاه کارگران از پرداخت دومین مرحله تسهیلات قرض الحسنه 300 میلیون ریالی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» گروه آرین، همواره با الهام از چشم انداز آینده برای ساختن امروزی بهتر در تلاش بوده است. ایستادن بر فراز آنچه تاکنون ساخته شده است برای کشف چشم اندازهای جدید، قدم گذاردن در مسیرهای نو را ممکن کرده است و هر گام، آینده را تعریف کرده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» تلاشگران غیور مجتمع فولاد سبا با آگاهی از اهمیت و نقش تولید در پایداری اقتصاد کشور، با عملکرد درخشان خود...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است