سیاسی 15:33 - 17 مهر 1403
مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور از سفر «مسعود پزشکیان» به ترکمنستان در پنج‌شنبه هفته جاری خبر داد.

رئیس‌جمهور پنج‌شنبه عازم ترکمنستان می‌شود

 حبیب‌الله عباسی مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد: مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ جهت شرکت در مراسم سیصدمین سالگرد درگذشت «مختوم قلی فراغی» شاعر مشهور ترکمن عازم ترکمنستان می‌شود.

وی افزود: پزشکیان در همایش بین‌المللی ارتباط متقابل زبان‌ها و تمدن‌ها - مبنای صلح و توسعه به مناسبت بزرگداشت مختوم قلی فراغی نیز سخنرانی خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور یادآور شد: در این سفر رئیس جمهور علاوه بر دیدار و گفتگو با سردار قربانقلی بردی‌محمداف رئیس جمهور ترکمنستان با برخی دیگر از مقامات این کشور نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

عباسی گفت: رئیس جمهور در این سفر با مقامات و سران دیگر کشور‌ها هم دیدار‌هایی خواهد داشت.

گفتنی است: مختوم قلی فراغی شاعر و عارف نامی و بلند آوازه ترکمن که به فردوسی این قوم نیز مشهور است با خلق شعر‌های بی‌بدیل خویش با مضامین اجتماعی، سیاسی، دینی و عرفانی، کمک شایانی به احیای زبان و ادبیات ترکمن‌ها کرد و گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر از فرهنگ غنی این قوم به یادگار گذاشت.


12102136
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در کنگو در دیدار با مدیر آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه این کشور در خصوص بازگشایی سفارت کنگو در تهران رایزنی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رضایی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرح تشکیل پیمان دفاعی امنیتی گروه مقاومت را برای بررسی‌های بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم گسترش غربالگری سرطان در میان زنان با کمک فعالان مدنی و نهاد‌های اجتماعی تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در پیامی قهرمانی دختران و پسران شایسته تیم ملی تکواندو را در چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نوجوانان جهان در کره جنوبی تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول امور گزینش کشور از تصمیم‌گیری درباره ردشدگان گزینش با کد ۱۹ خبر داد و گفت: در اسرع وقت تعدادی از آنان به کار بازمی‌گردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ راهی جز مقاومت شرافتمندانه برای اعاده حق تعیین سرنوشت فلسطینیان و حق زندگی باکرامت و صلح آمیز وجود ندارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و تاجیکستان از سفر رئیس مجلس به تاجیکستان به منظور شرکت در کنفرانس سالگرد قانون اساسی این کشور خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محمد نوری دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری طرح‌های خاص شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: قدرت بازدارندگی فعال ما به‌گونه‌ای است که اجازه تجاوز به کشورمان را نخواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور از سفر «مسعود پزشکیان» به ترکمنستان در پنج‌شنبه هفته جاری خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است