اجتماعی 12:37 - 27 مهر 1403
معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل ما جذب نخبگان حوزه هوش مصنوعی در دستگاه های اجرایی نیست، گفت: مسئله ما نگهداشت نخبگان در این دستگاه ها است؛ واقعیت این است که پتانسیل کاملی در دستگاه های اجرایی کشور برای جذب در حوزه هوش مصنوعی وجود دارد.

معاونت علمی به دنبال حفظ نخبگان هوش مصنوعی در داخل کشور است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اعضای انجمن شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی و انجمن ملی هوش مصنوعی، امروز در محل معاونت علمی برگزار شد تا فرصتی برای هم‌افزایی دو انجمن و تعاملشان با بدنه حکمرانی باشد.

حسین افشین؛ معاون علمی رئیس جمهور در ابتدای این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه، طرح مباحث و موضوعاتی است که انجمن‌ها در اکوسیستم هوش مصنوعی می‌توانند برعهده بگیرند و به تعبیری وظیفه ذاتی انجمن‌ها است و نکته‌ای که در میان نباید از نظر دور داشت این است که انجمن‌های علمی قرار نیست جای دانشگاه‌ها قرار بگیرند.

وی ادامه داد: نقش معاونت علمی در حوزه هوش مصنوعی، تصدی‌گری و ارائه یک نقشه راه کلان در این حوزه است و به همین دلیل می‌کوشیم در این مسیر، شناسایی محور حرکت کنیم و پیوسته در پی این هستیم که سیر تحولات را به شکل کامل ببینیم و به طور مستمر این نقشه راه را به روز کنیم و خوشبختانه ناظر به این هدف، همبستگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی در حال تحقق است که خود امری مغتنم است.

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مشکل ما جذب و استخدام نخبگان حوزه هوش مصنوعی در دستگاه‌های اجرایی نیست، گفت: مسئله ما نگهداشت نخبگان در این دستگاه‌ها است؛ واقعیت این است که پتانسیل کاملی در دستگاه‌های اجرایی کشور برای جذب و استخدام در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی وجود دارد اما یکی از مسائل در حوزه تربیت نیروی انسانی، گذر نیروی انسانی از بخش دولتی به خصوصی و از خصوصی به خارج از کشور است و این نکته‌ای است که در بدنه دولت باید به آن بیاندیشیم.

افشین همچنین بر اهمیت امنیت سایبری متمرکز شد و گفت: اهمیت مسائل امنیت سایبری برای کشور، باعث شد تا تشکیل ستاد امنیت سایبری به ریاست معاون اول رئیس جمهور در دستور کار قرار بگیرد و خوشبختانه، یکی از فرصت‌های امروز ما در حوزه هوش مصنوعی، همراهی دولت با این فضا است و در بدنه دولت اهتمام بالایی برای ارتقای این فضا وجود دارد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص شیوه حمایت معاونت علمی از دو انجمن فعال در حوزه هوش مصنوعی گفت: معمولاً ما در معاونت از کتاب‌های تألیفی حمایت می‌کنیم اما در حوزه‌های نوظهور مثل هوش مصنوعی کتاب‌های ترجمه‌ای هم از این حمایت برخوردار خواهند شد و شرط این برخورداری، انتشار این کتاب‌ها در انتشارات دانشگاه‌ها است چراکه معاونت در موضوع داوری ورودی نخواهد داشت. از این رو، حمایت از انتشار کتاب‌های این حوزه اعم از ترجمه و تألیف را متعهد خواهیم شد.

دوم، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد یا دکتری اساتیدی است که مقالات منتشر شده در مجله انجمن ملی هوش مصنوعی دارند، سوم حمایت از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی و چهارم حمایت از طرح بررسی آکادمیسین‌های عملیاتی است تا هر شش ماه یکبار این ارزیابی صورت بگیرد و به شناختی از آکادمیسین‌های فعال این حوزه برسیم.

افشین همچنین حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی، تسهیل مسائل مرتبط با لایحه حفاظت داده و بررسی چالش‌ها و مسائل مربوط به رمز ارز‌ها و تنظیم‌گری در این مباحث را از دیگر برنامه‌های حمایتی معاونت علمی برشمرد.

انتهای پیام/


12105808
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: سهمیه آرد نانوا‌های گران‌فروش و کم فروش قطع و سهمیه آنها به نانوایی‌های مجاور داده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل هلال احمر استان تهران از عملیات نجات موفقیت آمیز کوهنورد مصدوم در ارتفاعات درکه با بالگرد توسط تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تریدر ثروتمند تهرانی که به‌خاطر اختلافات مالی، هدف آدم‌ربایی قرار گرفته بود، از چنگال آدم‌ربایان آزاد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع سیلاب در استان‌های شمال غربی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چمران گفت: هر روز تعداد قابل توجهی از مسلمانان فلسطینی و لبنانیزیر آتش سنگین توپخانه اسراییل به شهادت می رسند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به اهمیت فعالیت کارکنان اداره کل پشتیبانی گفت: در هر اقدامی افراد زیادی فعالیت می‌کنند که تعداد زیادی از آنها دیده نمی‌شوند در حالی که در کار خودشان قطعا موثرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از چالش‌های مهم خودروباز‌ها این است که کدام خودرو می‌تواند بهترین وسیله برای سواری باشد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل ما جذب نخبگان حوزه هوش مصنوعی در دستگاه های اجرایی نیست، گفت: مسئله ما نگهداشت نخبگان در این دستگاه ها است؛ واقعیت این است که پتانسیل کاملی در دستگاه های اجرایی کشور برای جذب در حوزه هوش مصنوعی وجود ...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرماندار تهران با تأکید بر نقش مشاورین امور زنان و خانواده گفت: مشاورین امور زنان و خانواده نباید صرفا پیگیری امور را انجام دهند؛ بلکه بایستی به سمت تصمیم‌سازی و اجرا حرکت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: مسیر دسترسی راستگرد بزرگراه شهید سلیمانی به بزرگراه شهید یاسینی در منتهی‌الیه شرقی پایتخت فردا به بهره‌برداری می‌رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است