بین‌الملل 13:52 - 15 مهر 1403
نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان خواستار «فشار بر اسرائیل» برای توافق آتش‌بس با حزب الله شد. 

نخست وزیر لبنان خواستار فشار بر اسرائیل شد

میقاتی از تلاش‌های فرانسه و ایالات متحده برای دستیابی به آتش بس حمایت کرد و از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به دلیل تصمیمش برای میزبانی کنفرانس بین المللی برای تقویت کمک‌های بشردوستانه قدردانی کرد. 

او تاکید کرد که این اقدام نشان دهنده «تعهد مکرون به ارزش صلح است.» 

نخست وزیر لبنان اخیرا گفته بود که این کشور با یکی از خطرناک‌ترین مراحل تاریخ خود مواجه است و حدود یک میلیون نفر تاکنون به دلیل جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه لبنان آواره شده اند.

پیشتر، وزیر امور خارجه فرانسه حین بازدید از بیروت از اسرائیل و حزب الله خواست با آتش‌بس موافقت کنند. بعدا رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «فرانس اینتر» گفت: «من فکر می‌کنم اولویت امروز ما این است که به یک راه حل سیاسی بازگردیم و تحویل سلاح برای جنگ در غزه را متوقف کنیم.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مکرون را به دلیل درخواست برای توقف تحویل تسلیحات به اسرائیل به شدت مورد انتقاد قرار داد. دفتر رئیس جمهور فرانسه بعدا تاکید کرد که اسرائیل «دوست ثابت قدم» کشورش است و از اظهارات تند نتانیاهو انتقاد کرد.

مترجم: پورکند


12101231
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید در اراضی اشغالی نشان داد که ۷۳ درصد صهیونیست‌ها به شکست این رژیم مقابل حماس اذعان دارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌وزیر انگلیس در آستانه سالگرد ۷ اکتبر بار دیگر بر خویشتن داری اسرائیل و حماس تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چند خبرنگار شبکه‌های خبری «سی ان ان» و «بی بی سی» در گفتگو با «الجزیره»، از دروغ‌پردازی و رویکرد جانبدارانه این رسانه‌ها در روایتگری جنگ غزه به نفع اسرائیل پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان خواستار «فشار بر اسرائیل» برای توافق آتش‌بس با حزب الله شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک دیپلمات ناشنانس آلمانی گفته برلین قرار است به اوکراین گام‌های مشخص برای عضویت در ناتو پیشنهاد دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه انگلیسی ضمن اشاره به هراس رژیم صهیونیستی از عملیات موشکی ایران، گزارش داد که چنین عملیاتی ثابت کرد دفاع موشکی تل‌آویو آن‌گونه که تبلیغ می‌شد، نیست و در برابر عملیات ایران «آسیب‌پذیر است».
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای «الجزیره» در تحلیلی با اشاره به بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی رو به گسترش در اروپا تاکید کرد: پاسخ رهبران اتحادیه اروپا به این بحران‌های فزاینده، نادیده گرفتن علل اصلی آن و در عوض تمایل به گسترش جنگ و درگیر کردن ذهن اروپایی‌ها ...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار خسارت‌های بخش بهداشت و درمان در این منطقه در طول یک سال گذشته را اعلام و تاکید کرد: در این مدت ۹۸۶ نفر از بخش بهداشت و درمان در نوار غزه به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک کشتی جنگی به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون دلار در نیوزیلند سوخت و غرق شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری فلسطینی روز یکشنبه از شهادت «حسن حمد» خبرنگاری دیگر در نوار غزه خبر دادند و اعلام کردند که با احتساب این شهید؛ شمار شهدای خبرنگار از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۱۷۵ نفر رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است