اجتماعی 20:58 - 16 مهر 1403
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت:طبق قانون پلیس گمرک باید در مبادی رسمی کشور مستقر باشد؛ اما برخلاف اینکه از سال ۹۸ تصویب شده است که پلیس گمرک در تمامی گمرکات حاضر داشته باشند فقط در ۴۰ نقطه پلیس گمرک مستقر است!

مرگ۲۶۹نفر درتصادف باخودرو‌های شوتی/ دستگیری۸۹وام‌دهنده غیرمجاز

 سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در برنامه صف اول اظهار کرد: بحث برقراری امنیت در کشور برعهده پلیس است و به تناسب نیاز‌های روز جامعه پلیس جدید به وجود می‌آید تا ماموریت‌های خود را انجام دهند. پلیس امنیت اقتصادی هم در سال ۹۸ تشکیل شد و ماموریت‌های تخصصی خود را برعهده گرفت تا در کنار دیگر پلیس‌های تخصصی ایفای نقش کند.

وی افزود: اساسی‌ترین ماموریت پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با قاچاق کالا است و دومین ماموریت این پلیس بحث مبارزه با جرائم اقتصادی است؛ جرائم اقتصادی انواع و اقسام فراوانی دارد از اخلال در نظام اقتصادی کشور تا پولشویی و فرار مالیاتی و جرائم حوزه بورس و بازار سرمایه تا دیگر موضوعات در این دسته جا دارد. همچنین پلیس گمرک، پلیس مرکز امنیت اقتصاد دیجیتال از دیگر پلیس‌های زیرمجموعه پلیس امنیت اقتصادی هستند.

رحیمی با اشاره به دو ماموریت ویژه پلیس امنیت اقتصادی گفت: اول برقراری نظم و انضباط در تمام سطوح زندگی مردم و بعد از آن برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی و مرتکب تخلف می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به عملکرد پلیس گمرک بیان کرد: طبق قانون پلیس گمرک باید در مبادی رسمی کشور مستقر باشد و، اما برخلاف اینکه از سال ۹۸ تصویب شده است که پلیس گمرک در تمامی گمرکات حاضر داشته باشند فقط در ۴۰ نقطه پلیس گمرک مستقر است! برخلاف اینکه ما از زمان دولت آقای روحانی ابلاغیه داشتیم که در گمرکات مستقر باشیم و ۵-۶ دستگاه موظف به همکاری شدند، اما هیچ همکاری وجود ندارد و ما توانستیم در گمرکات مستقر شویم.

وی ادامه داد: در بررسی محموله‌های گمرکی طی ۶ ماهه ابتدایی سال باید گفت ۱۱۰ درصد افزایش عملکرد، افزایش ۵۲ درصدی پرونده‌های قاچاق، افزایش ۱۲۲ درصدی قاچاق سازمان یافته، افزایش ۴۰۰ درصدی انهدام باند‌های قاچاق و در کشف اسناد جعلی ۸۳۷ درصد افزایش داشته ایم و ارزش ریالی پرونده‌های مجرمانه افزایش ۴ هزار درصدی داشته است.

رحیمی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اعلام کرده است که کالای قاچاق باید مورد آماج مبارزه قرار بگیرد، بیان کرد: باید ریشه یابی شود که پدیده خودروی شوتی چگونه به وجود آمده است و چرا برخی از مسئولان می‌گویند با رانندگان این خودرو‌ها جلسه داشته اند! چرا باید اینها رسمیت داشته باشند؟

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: از اواخر سال گذشته یک قرارگاه به نام "شهید رومیانی" که توسط خودرو‌های شوتی به شهادت رسید تشکیل دادیم تا با پدیده خودرو‌های شوتی برخورد کنیم، در گام اول در محور‌های مواصلاتی با این خودرو‌ها برخورد می‌کنیم و تا کنون چندین باند خودرو‌های شوتی را منهدم کردیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۵۴ نفر بر اثر تصادف با خودرو‌های شوتی جان خود را از دست داده اند و ۱۵۶۲ نفر مجروح و مصدوم شدند و همچنین در سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۶۹ نفر در تصادف با خودرو‌های شوتی جان خود را از دست دادند و ۳۲۳ نفر مجروح و مصدوم شدند.

رحیمی تصریح کرد: یکی از پرونده‌هایی که در حال رسیدگی است مربوط به سواستفاده از فقر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی است که کلاهبرداران با استفاده از کارت ملی آنها شرکت تاسیس کرده اند و دفاتر حسابداری را با اسم آنها تشکیل داده اند و در حال کسب و کار غیرمجاز هستند! در ازای این کار تنها ۵ میلیون تومان داده می‌شود. یکی از متهمانی که دستگیر شده است بالغ بر ۸۰ همت با سواستفاده از افرادی که فقیر هستند، کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: بیش از ۹۹ و نیم درصد خودرو‌هایی که شوتی هستند و یا کالای قاچاق جابه‌جا کرده اند بعد از توقیف بلافاصله آزاد می‌شوند! باید بررسی شود چرا قانون اجرا نمی‌شود و این خودرو‌ها توقیف نمی‌ماند و بلافاصله به چرخه برمی گردد؟! برخی از این خودرو‌ها حتی ۱۰ بار توقیف و بلافاصله آزاد شده اند!

وی گفت: در زمینه فرار مالیاتی باید بگویم که ارتباط خوبی بین مجموعه پلیس و سازمان مالیاتی وجود دارد و از ابتدای سال تا کنون ۱۷۲ فقره پرونده با ارزش ۳ همت ۲۷۳ متهم دستگیری داشته ایم و همچنین باید بگویم که در بحث پولشویی با مرکز مقابله با پولشویی ارتباط خوبی داریم و ۵۱ پرونده بزرگ و مهم پولشویی رسیدگی و ۹۵ نفر دستگیر و بالغ بر هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان اموال شناسایی و به بیت المال برگشت داده شده است.

رحیمی با بیان اینکه پلیس در کشف جرائم اقتصادی تخصصی شده است، خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال تا کنون در زمینه بازگشت بیت المال و شناسایی و دستگیری افرادی که در بانک‌ها اقدام به پرداخت وام‌های غیرمجاز می‌کردند تعداد ۶۴ پرونده به ارزش ۲.۸ همت تشکیل داده شده و ۸۹ نفر هم دستگیر شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: شماره ۰۹۶۳۰۰ مربوط به پلیس امنیت اقتصادی است و مردم می‌توانند هرگونه خبر و اطلاعاتی که راجع با قاچاق کالا، قاچاق سوخت، قاچاق دام، پولشویی، زمین خواری و ... دارند را با این شماره به پلیس اطلاع بدهند.

وی در پایان بیان کرد: بیش از ۸۶۹ تماس مردم با این شماره منجر به ماموریت و کشف تخلف شده است.


12101816
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت:طبق قانون پلیس گمرک باید در مبادی رسمی کشور مستقر باشد؛ اما برخلاف اینکه از سال ۹۸ تصویب شده است که پلیس گمرک در تمامی گمرکات حاضر داشته باشند فقط در ۴۰ نقطه پلیس گمرک مستقر است!
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمعیت هلال احمر از ارسال ۶۰ تن اقلام بشردوستانه امدادی و زیستی به سوریه برای کمک به مردم لبنان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان عمومی و انقلاب شهریار گفت: شهردار یکی از مناطق شهریار به دلیل کوتاهی در انجام وظیفه دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستانی تهران علیه زینب موسوی و پدرام سلطانی اعلام جرم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: به محض دریافت منابع، مطابق قوانین مربوطه فرایند پرداخت علی‌الحساب و صدور احکام انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک مرد و یا پدر نمونه در خانواده با ویژگی‌هایی مثال زدنی همراه است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از برگزاری تور‌های رایگان گردشگری تهران تا ۲۰ مهر خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در نشست شورای برنامه‌ریزی حج و زیارت اعلام شد که طبق برنامه‌ریزی از فردا روزانه ۴ پرواز به عربستان انجام خواهد شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی قوه قضائیه گفت: تعارض منافع بین دولت و بخش خصوصی در ایران موجب شده، بخش خصوصی در کشور به موفقیت چندانی نرسد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران از جمع‌آوری ۳۴ هزار معتاد متجاهر و همه خانه‌های پلاک قرمز سطح پایتخت در نیمه اول امسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است