اجتماعی 08:45 - 06 مرداد 1403
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا شرایط اعمال نمره منفی و ابطال گواهینامه برای تخلفات حادثه ساز را تشریح کرد.

مجازات نمره منفی و ابطال گواهینامه برای تخلفات حادثه ساز

سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور اظهار کرد: برابر ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که راننده مرتکب یکی از تخلفات حادثه ساز شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت حق تقدم و ... شود، ضمن اعمال قانون و جریمه برابر جدول تخلفات رانندگی، نمره منفی در سوابق گواهینامه رانندگی فرد لحاظ خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بند اول ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه جمع نمرات منفی راننده برای بار اول به ۳۰ نمره منفی برسد، گواهینامه وی به مدت سه ماه ضبط می‌شود و تا سه ماه حق رانندگی ندارد.



رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا ادامه داد: در مرحله دوم، اگر باز هم پس از دریافت گواهینامه، تخلفات رانندگی ادامه پیدا کند و نمره منفی گواهینامه به ۲۵ برسد، مدت توقیف دو برابر خواهد شد (شش ماه).

وی گفت: در مرحله سوم اگر جمع اعداد نمره منفی راننده پس از دریافت مجدد گواهینامه‌اش به ۲۰ برسد، گواهینامه او ابطال می‌شود. همچنین شخص تا ۱ سال اجازه دریافت گواهینامه جدید را نخواهد داشت و پس از گذشت یکسال، با سپری کردن کلاس‌های رانندگی، شخص می‌تواند گواهینامه دریافت کند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا تاکید کرد: رانندگانی که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی کنند در حکم بدون گواهینامه بوده و به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم شده و همچنین در زمان وقوع تصادف نیز هیچگونه پوشش بیمه‌ای نخواهند داشت.

سرهنگ ابراهیم پور در خصوص برخورد با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: تعداد ۲۹ تخلف حادثه ساز برای ناوگان حمل و نقل عمومی تفکیک شده و افزایش نرخ جرایم رانندگی برای این خودرو‌ها دو برابر خودرو‌های عادی است که این تشدید برخورد با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی اهمیت و حساسیت این حوزه را نشان می‌دهد.


12076826
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، جریمه‌های دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود و این امر نیاز به مصوب مجلس شورای اسلامی دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۷ مهر) در شرایط «قابل قبول» ست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: ۲۶ خانواده پرنوزاد دارای سه قلو و بیشتر در ۶ ماهه نخست سال جاری از خدمات این نهاد بهره‌مند شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مسائل تربیتی گفت:در خانواده باید اعتماد بین پدر و مادر باشد همچنین والدین به فرزندان و فرزندان به والدین اعتماد داشته باشند در این صورت می‌توانیم خانواده شادی داشته باشیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی مرزبانی کشور گفت:با همکاری نزدیک مرزبانان و حمایت مرزنشینان، امنیت مرز‌ها در بالاترین سطح حفظ شده و مرزنشینان به عنوان حامیان افتخاری، نقش کلیدی در تقویت این امنیت ایفا می‌کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» گذشت دختر مقتول و عشق او به پسر قاتل پدرش، باعث شد مرد میانسال که نامش در لیست محکومان به قصاص بود، بخشیده شده و به زندگی برگردد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک دختر که حدود یک ماه قبل توسط افراد ناشناس ربوده شده بود، کمتر از ۲۴ ساعت پس از صدور دستور قضایی آزاد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کشاورز گفت: برای ساماندهی اسناد غیررسمی اموال غیرمنقول، قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: شهرداری تهران خود را متعهد به همکاری با فدراسیون‌های ورزشی در ترویج امر پسندیده ورزش می‌داند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف ۱۰۸۰ دستگاه خودروی خارجی صفر کیلومتر احتکار شده در یک پارکینگ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است