علمی فناوری 15:01 - 14 مهر 1403
در فضای مجازی گفته می‌شود که سونامی سرطان پستان در ایران وجود دارد که درست نیست؛ چون این بیماری در ایران مانند سایر کشور‌ها در حال افزایش است.

افزایش ۳۰۰ درصدی غربالگری سرطان سینه/ سونامی سرطان پستان حقیقت دارد؟

رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد امروز در نشست خبری ششمین پویش سرطان معتمد ضمن گرامیداشت یاد شهدا محور مقاومت اظهار کرد: سرطان همچنان یک واژه خوفناک برای بیمار و علی رغم پیشرفت‌های علمی هنوز مشکل جدی در حوزه سلامت است، سرطان پستان در بین بیماری‌ها یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر زنان است که سهم ۳۰ درصد از بیماری زنان دارد و متاسفانه این بیماری شیب فزاینده دارد و گوی سبقت را از انواع سرطان را ربوده است.

وی افزود: این سرطان عمدتا زنان را هدف قرار داده و به دلیل نقش زنان در خانواده به عنوان مادر و همسر نیز اثرات فراوانی بر خانواده خواهد داشت. اگر این سرطان دیر تشخیص داده شود، درمان آن سختر است و اگر زود تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است و با پروتکل‌های درمانی و عوارض کمتر قابل درمان است.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد افزود: برای همین است که نه در ایران و نه در خاورمیانه و نه در جهان، یک ماه برای آگاهی بخشی در خصوص بیماری سرطان سینه تخصیص یافته که عمده آن مربوط به پیشگیری است

به گفته وی؛ پژوهشکده معتمد سرطان جهاددانشگاهی قطب سرطان پستان است، این پژوهشگاه در حوزه درمان، پیشگیری و درمان فعالیت دارد و سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر به این پژوهشکده مراجعه کردند.

صرامی‌فروشان با بیان اینکه فعالیت پژوهشکده سرطان معتمد مانند مانند سایر بخش‌های جهاددانشگاهی پیوست فرهنگی دارد پویش سرطان معتمد از سال‌های گذشته آغاز شده و شامل کار‌های فرهنگی ترویجی، در سطح شهر، بیلبورد، مترو قابل نیز است و حتی در نقاط پرترد با ایجاد ایستگاه آموزشی نسبت به آموزش به منظور تشخیص سریع اقدام کرده است. معاینات و تشخیص رایگان در این مرکز پژوهشی صورت می‌گیرد که با توجه به ماهیت نیمه دولتی جهاد دانشگاهی اقوامی ارزشمند است.

وی بیان کرد: از سال‌های گذشته تمرکز ما در تهران بود که به دنبال گسترش آن هستیم، برای رسیدن به این منظور با استفاده از شبکه ملیپیشگیری از سرطان بانوان و ۴ واحد استانی بهره خواهیم برد. ما از ظرفیت جهاددانشگاهی که در همه شهر‌ها پایگاه دارد از این ظرفیت بهره خواهیم برد و در حوزه فرهنگی و ترویجی و آموزشی استفاده خواهیم کرد.

صرامی فروشان با اشاره برنامه این مرکز برای افزایش ۳۰۰ درصدی معاینه بانوان در تهران بیان کرد: امسال بحث افزایش ظرفیت را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و در یک مرکز مجهز در شمال تهران بحث مایعات را به صورت رایگان ادامه خواهیم داد.

به گفته وی، شهرداری یکی از مراکز مهم برای اقدامات آگاهی بخش و فرهنگی است که با کمک به تخصیص بیلبورد و مترو می‌توان کل تهران را پوشش دا و به افزایش آگاهی کمک کرد.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد بیان کرد: پویش از چند روز دیگر آغاز خواهد شد و روز گذشته نیز در حماسه نماز جمعه بیش از هزار بسته آموزشی بین نمازگزاران توزیع شد که این اقدام شروع مبارک برای این پویش خواهد بود.

سرطان پستان شایع‌ترین نوع سرطان در میان زنان است

آسیه الفت بخش، معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در نشست خبری ششمین پویش سراسری سرطان اظهار کرد: نامگذاری یک ماه به عنوان ماه آگاهی بخش در موردسرطان پستان نشان از اهمیت ویژه آن دارد به طوری که شایع‌ترین نوع سرطان در میان زنان است.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری سرطان سینه بیان کرد: سال گذشته میزان بروز این بیماری ۱۳ هزار بود که امسال به ۱۶ هزار نفر در سال رسیده است، بعضا در فضای مجازی گفته می‌شود که در ایران سونامی سرطان پستان دارد که اطلاعات دقیقی نیست بلکه این بیماری مانند سایر کشور‌های جهان در حال افزایش است.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بیان کرد: پژوهشکده سرطان معتمد ربع قرن در این خصوص فعالیت می‌کند، در پژوهشکده معتمد همه خدمات مربوط به درمان در همه سطوح ارائه می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است. در بحث راه اندازی پویش پژوهشکده معتمد به دنبال ایجاد آگاهی در خصوص این بیماری است.

وی با بین اینکه این پویش از ۲۱ مهرماه تا ۱۰ آبان در تهران اجرا می‌شود ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای بهتر این پویش از ماه قبل آغاز شده است، شهرداری مناطق ۱۶، ۱۰، ۱۳، ۲۲، ۴، ۱۴، ۶ و ۱۹ اعلام آمادگی کردند تا با اختیار قرار دادن فرهنگسرا که برای معاینه رایگان مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: از آنجا که میزان ابتلا مردان به بیماری سرطان سینه کم است، در این پویش غربالگری برای زنان انجام خواهد شد.

معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان معتمد گفت: بانوان می‌توانند با شماره تلفن‌های ۸۸۷۹۱۲۰۷ و ۸۸۶۴۱۳۹۸ تماس گرفته و برای معاینه و غربالگری رایگان سرطان سینه نوبت گرفته و اقدام کنند.

الفت بخش اظهار کرد: از ۱۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه یک نفر مرد نیز به این نوع سرطان مبتلا می‌شود. درحال حاضر ماموگرافی غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی به بعد باید انجام شود.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هدف ما از راه اندازی این پویش آگاه سازی مردم نسبت به سرطان است. امسال ۸ منطقه شهرداری اعلام همکاری کردند، گفت: در فرهنگ سرا‌ها برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند تا بانوان برای معاینه مراجعه کنند. البته در هفته اول پویش در مرکز سرطان معتمد رایگان غربالگری می‌شوند.


12100842
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تولید سریع‌ترین حافظه SSD PCIe 5.0 را آغاز کرد که این اس‌اس‌دی توانایی بالایی در پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت گزارشی از حضور سفرا و شرکت‌های دارویی در نمایشگاه بین المللی ایران فارما ارائه کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ﺧﻄﺮ ﺑﺴﻴﺎﺭی ﺍﺯ ﺑﻴﻤاری ﻫﺎ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺳﺮﻃﺎﻥ‬ ﺩﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩی ﮐﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻭﺯﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﯾﺎ ﭼﺎﻕ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی گفت: دانشجویان این دانشگاه در مسیر تحصیل خود باید درگیر حل مسائل پژوهشی و انجام پروژه‌های دانشجویی مورد نیاز کشور شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ۲۲۰۰ شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد نیاز کشور در این حوزه را تامین می‌کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در یک مطالعه پیشگامانه، دانشمندان شواهدی را کشف کردند که نشان می‌دهد ماه ممکن است لایه‌ای نرم و چسبناک در اعماق خود داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: هدف ما تثبیت مدار «لئو» و دسترسی قدرتمندانه به مدار «ژئو» است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فضای مجازی گفته می‌شود که سونامی سرطان پستان در ایران وجود دارد که درست نیست؛ چون این بیماری در ایران مانند سایر کشور‌ها در حال افزایش است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتصابات طبق مسیر تعیین شده در حال انجام است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی ایران ضمن اعلام مهم‌ترین برنامه‌های صنعت فضایی کشور گفت: ماهواره سنجشی «کوثر» به زودی پرتاب می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است