فرهنگی‌هنری 13:08 - 18 تیر 1403
کاویانی توجه به پیرغلامان و نوگلان حسینی را از اقدامات شبکه رادیویی محرم برشمرد.

مداحان ایران در رادیو محرم گردهم می‌آیند

مسعود کاویانی، مدیر رادیو محرم با بیان اینکه رادیو محرم، جزو پرشنونده‌ترین رادیو‌های مناسبتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: این شبکه رادیویی برای هشتمین سال متوالی روی آنتن می‌رود و شنوندگان برای آغاز به کار این رادیو لحظه شماری می‌کنند؛ بنابراین در طول ماه محرم همیشه همراه ما هستند. فعالیت این شبکه رادیویی از ۱۶ تیر ماه و همزمان با تعویض پرچم بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحج علی بن موسی الرضا (ع) از کنار مضجع شریف امام رضا (ع) شروع شد و تا پایان ماه محرم بر روی موج اف. ام ردیف ۹۵.۵ ادامه خواهد داشت. امکان شنیدن این رادیو از طریق تلفن همراه و برنامه کاربردی ایران صدا و همین طور از طریق گیرنده‌های تلویزیونی (رادیو نما) هم وجود دارد.

مدیر رادیو معارف درباره محتوای رادیو محرم افزود: رادیو محرم آوا محور است، یعنی عمده محتوای این رادیو مداحی، مرثیه خوانی، سینه زنی و روضه خوانی است. به عبارتی مهم‌ترین وظیفه رادیو محرم ترویج الگوی عزاداری صحیح بر اساس منابع متقن و دقیق است. الگوی صحیحی که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری (مد له العالی) و مراجع معظم تقلید و سایر دلسوزان و دغدغه‌مندان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این رادیو همچون سال‌های گذشته برای شنونده‌های سراسر کشور با رویکرد معرفت افزایی و با شعار "حسینه‌ای به وسعت دلها" روی آنتن می‌رود. به عبارتی این رادیو به صورت خاص حسینیه‌ای را به وسعت تمام ایران با بخش‌های مختلف و متنوع همراه با مداحی‌ها و سخنرانی‌های کوتاه به منظور تحقق شور و شعور حسینی، ایجاد می‌کند. 

کاویانی با اشاره به این که در این رادیو حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد به پخش مداحی و مرثیه سرایی اختصاص یافته است، افزود: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از محتوای رادیو محرم به پخش مداحی، مرثیه سرایی و روضه خوانی اختصاص و زمان باقیمانده به برنامه‌های کوتاه و قطعات کوتاه سخنرانی اختصاص دارد. ایجاد زمان ثابتی برای پخش تلاوت قرآن مرتبط با قیام حسینی، پخش ثابت و منظم احکام مربوط به عزاداری، توجه به پیرغلامان و نوگلان حسینی از جمله اقدامات ما در رادیو محرم به شمار می‌آید. همچنین صرفا به پخش مداحی‌های خاص و معروف اکتفا نمی‌کنیم. تلاش داریم که از حیث عدالت رسانه‌ای در حد وسیع و با رعایت معیار‌ها و قواعد رسانه‌ای تمامی اقوام و شهر‌ها با گویش ها، لهجه‌ها و زبان‌های مختلف در این رسانه حسینی سهم داشته باشند.


12071188
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور استان‌های رسانه ملی در سفر به شیراز از روند ساخت سریال روز خون بازدید کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون صدای رسانه ملی نوشت: رسانه می‌تواند با نقش‌آفرینی جهادی ــ تهاجمی آرایش هجومی بگیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فصل دوم از مستند «کودکان» در ۶ قسمت از شبکه سلامت پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نگاهی به پیامک‌های مردمی ارسال شده به سامانه ۱۶۲ روابط‌عمومی سازمان صداوسیما، نشان از آن دارد که برنامه «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام سلیمانی گفت: نماز جمعه اخیر با حضور مقام معظم رهبری و مردم نماد اقتدار، انسجام و همدلی مردم ایران با مردم غزه و لبنان بوده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم‌های مورد حمایت گروه سینمایی فرهنگ در دوره سوم اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه سیاسی شبکه افق درباره حواشی اخیر مبنی بر حضور سردار قاآنی در برنامه «به افق فلسطین» گفت: این خبر صحت ندارد و باید اخبار رسمی شبکه را از منابع رسمی خودمان دنبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» قریب به دو ماه گذشته را بینندگان شبکه یک سیما هر شب با دختر جوانی همراه شدند تا فرجام و آخر و عاقبت قصه زندگی او را ببینند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همرمنان به مناسبت هفته ملی کودک فیلم‌تئاترهای مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری به مدت یک هفته رایگان اکران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شبکه‌های معاونت برون‌مرزی رسانه ملی با اقدامات رسانه‌ای خود در یک سال گذشته، برای خنثی کردن تبلیغات جریان‌های مخالف با مقاومت در این عرصه تلاش کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است