بین‌الملل 23:05 - 18 تیر 1403
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: واشنگتن تصمیمی برای مذاکره با ایران ندارد و باید ببینیم رئیس جمهور جدید ایران چه اقدامی خواهد کرد.

کاخ سفید: تصمیمی برای مذاکره با ایران نداریم

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا آمریکا حاضر است مذاکرات پیرامون برجام یا سایر مذاکرات را با توجه به اینکه ایران یک رئیس جمهور جدید دارد، از سر بگیرد؟ گفت: «نه».

در این هنگام خبرنگار از او خواست بلندتر بگوید که او دوباره «نه» خود را تکرار کرد و ادامه داد: ما فقط به این خاطر که ایران یک رئیس جمهور جدید دارد، نمی‌توانیم به مذاکره بازگردیم.

کربی با بیان اینکه تغییری در موضع واشنگتن رخ نداده است، با تکرار مواضع و ادعا‌های این کشور علیه ایران مدعی شد: آنها همچنان از گروه‌های تروریستی مانند حماس، حزب الله و حوثی‌ها (انصارالله یمن) حمایت می‌کنند. حوثی‌ها همچنان به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کند. ایران همچنان به ارسال پهپاد به روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین ادامه می‌دهد. مانند آنچه همین آخر هفته روی داد و … بنابراین پاسخ ما نه است».

منبع: ایرنا


12071339
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام ارشد سازمان ملل متحد در امور پناهجویان عصر یکشنبه گفت: تل‌آویو قوانین بین‌المللی بشردوستانه را نقض کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گردان‌های القسام اعلام کرد که یک دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در شمال نوار غزه هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با تظاهرات حامیان فلسطین در سراسر جهان، مردم مراکش خواستار پایان جتگ غزه و قطع روابط با رژیم صهیونیستی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی شیوع بیماری وبا در سودان و کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر، سازمان‌های بین‌المللی ۱.۴ میلیون دوز واکسن به این کشور شمال شرقی آفریقا اهدا کردند.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر کاتولیک‌های جهان در سالگرد جنگ غزه تاکید کرد که همه ملت‌ها حق دارند در صلح و امنیت زندگی کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که آمریکایی‌ها با ارسال سلاح، حمایت مالی و حمایت‌های سیاسی، در پی حفظ اسرائیل به عنوان یک قدرت هژمون است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که آمریکایی‌ها با ارسال سلاح، حمایت مالی و حمایت‌های سیاسی، در پی حفظ اسرائیل به عنوان یک قدرت هژمون است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که آمریکایی‌ها با ارسال سلاح، حمایت مالی و حمایت‌های سیاسی در پی حفظ اسرائیل به عنوان یک قدرت هژمون است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله هوایی به یک اردوگاه آوارگان در شمال غزه، ۱۷ نفر به شهادت رسیدند که ۹ نفر آنان کودک بودند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لبنان آغاز سال تحصیلی را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی و آوارگی هزاران دانش‌آموز و معلم تا ماه بعد به تعویق انداخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است