بین‌الملل 08:28 - 20 مهر 1403
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین طرح ادعایی خود موسوم به «طرح پیروزی» را برای شکست روسیه در جنگ به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تحویل داد.

زلنسکی طرح ادعایی خود برای شکست روسیه را به مکرون تحویل داد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی روز پنجشنبه به عنوان بخشی از سفر اروپایی خود به منظور جلب حمایت بیشتر از سوی کشور‌های غربی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) وارد فرانسه شد و با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور اوکراین که نگران است در صورت پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور شاهد کاهش کمک‌ها به کی‌یف باشد، به دنبال آن است که در طول سفر ۴۸ ساعته خود به پایتخت‌های چند کشور اروپایی شامل لندن، پاریس، رم و برلین بتواند باعث افزایش کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین شود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دیدار و گفت وگوی روسای جمهور فرانسه و اوکراین پس از آن انجام شد که مکرون روز چهارشنبه از یک اردوگاه نظامی در شرق فرانسه که مکان دقیق آن فاش نشده است و گروهی از نظامیان اوکراین در آنجا در حال آموزش هستند، بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس، رئیس جمهور اوکراین و دبیرکل جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه (۱۹ مهر ماه ۱۴۰۳) در لندن با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات جنگ در اوکراین گفتگو کردند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیش از ملاقات با کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت که جزئیات طرح ادعایی این کشور برای پیروزی مقابل روسیه را ارائه خواهد داد. استارمر هم ضمن تکرار حمایت لندن از جبهه کی‌یف اعلام کرد که این کشور به پیروزی اوکراین در برابر روسیه متعهد است. وی ادعا کرد: این مبارزه برای انگلیس و اوکراین حائز اهمیت است.

در میانه جلسه مارک روته نخست وزیر سابق هلند که به تازگی سکان ناتو را در دست گرفته است، وارد دفتر نخست وزیر انگلیس شد. گفته می‌شود که رئیس ارتش، وزیر دفاع و مشاور امنیتی نخست وزیر انگلیس نیز در جلسه روز پنجشنبه حضور داشتند.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیرو‌های ناتو تا نزدیکی مرز‌های روسیه کلید خورد.

رئیس‌جمهور روسیه دوم اسفندماه ۱۴۰۰ استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

طی این مدت کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم علیه روسیه به تنش و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون صد‌ها شهروند و سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

منبع: ایرنا


12103075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رزمندگان یمنی پیامی تاثیرگذار حامل مفاهیم برادری و همبستگی و درود و قدردانی به برادران مجاهد مقاومت اسلامی لبنان ارسال کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر سابق روسیه در آمریکا گفت: «جریان بی معنی ارسال سلاح به اوکراین که توسط مالیات دهندگان آمریکایی تامین می‌شود، متوقف نخواهد شد.»
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های محلی ژاپن گزارش کردند، توکیو و واشنگتن در حال حرکت به سمت تولید مشترک موشک‌های هوا به هوا هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خاطرنشان کرد که کشورش آماده گفت‌وگو با طرف‌های مختلف برای ساخت نظم جدید جهانی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان تجارت جهانی اعلام کرد اگر درگیری‌های خاورمیانه مهار شود، تجارت جهانی در سال ۲۰۲۵ می‌تواند ۳ درصد افزایش یابد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مخالفت کابینه امنیتی (جنگ) این رژیم با حمله به ایران در پاسخ به عملیات وعده صادق ۲ خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته نخست‌وزیر گرجستان، پارلمان این کشور درباره استیضاح رئیس‌جمهور به دلیل «نقض عمدی، آشکار و مکرر» قانون اساسی گرجستان رأی‌گیری خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که این کشور میزبان کنفرانسی درباره رونق و بازسازی اوکراین در سال آتی خواهد بود.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع محلی در ولایت جنوب غرب افغانستان اعلام کردند نیروهای طالبان از قاچاق یک محموله سلاح های سبک و سنگین و نیز مواد مخدر به ایران جلوگیری کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه روز جمعه ضمن اشاره به نظارت دائم آژانس اتمی بر ایران، گفت که هیچ مدرکی دال بر نظامی‌شدن برنامه هسته‌ای ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است