وبگردی 22:15 - 29 مهر 1403
شهید سنوار در آخرین دقایق زندگی پاک خود درحالی‌که کوادکوپتر شناسایی دشمن به او نزدیک شد، چوبی که در دست داشت را به سمت کوادکوپتر انداخت.

روایت شما از آخرین تصویر یک قهرمان در میدان نبرد

شهید یحیی سنوار، مجروح شده و از بدنش خون جاری است. در آخرین دقایق زندگی پاک خود درحالی‌که کوادکوپتر شناسایی دشمن به او نزدیک می‌شود، چوبی که در دست دارد را به سمت کوادکوپتر می‌اندازد...

این اقدام سنوار به نمادی قرآنی تبدیل شد. در قول قرآن آمده است که: 

و به موسی وحی کردیم: عصایت را بینداز. ناگهان آنچه را جادوگران به دروغ بافته بودند، به‌سرعت بلعید!

در ۹ اکتبر ۱۹۶۷ نیرو‌های نیابتی آمریکا ارنستو چگوارا را اعدام کرده و ذوق‌زده شدند و تصویرش را به دنیا مخابره کردند. اما او به یک قهرمان تبدیل شد. همین حماقت را سربازان دشمن صهیونیست داشتند و با انتشار تصاویر شهادت یحیی سنوار، گمان برده‌اند که حماس پایان یافته است. دنیا تصویر شهادت این قهرمان را دید که چگونه در میدان نبرد تا آخرین نفس جنگیده است. 

یحیی سنوار با لباس رزم و در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی به شهادت رسید و احساسات پاک دوست‌داران جبهه حق و حقیقت را به وجد آورده است. مخاطبان و کاربران برای این موضوع، پیام‌ها و کامنت‌های ارزشمندی را منتشر کرده‌اند.

محمد بیگدلی:

برای وصف «تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس جنگیدن» فیلمی زنده داریم. پهپادی که آمده برای صهیونیست‌ها خبر مرگ نیرو‌های حماس را ببرد، آخرین مبارزه یک «افسانه و اسطوره» را برای جهان مخابره می‌کند؛ سنوار که ۲۵ سال اسیر بود و همه عمر جنگید. آوینی می‌گفت تنها کسانی مردانه می‌میرند که مردانه زیسته‌اند...

عجب دکوراسیون عجیب و باشکوهی برای پایان (آغاز) قهرمان و اسطوره قصه، یک کلاشینکف خراب دارد که ناگزیر شده با چسب برق، قطعات آن را به هم بچسباند چفیه فلسطین بر گردن و کلام خدا بر جیب سینه، یک آب‌نبات ... تا آخرین فشنگ و آخرین قطره خون جنگیده. پیکرش نه روی زمین که روی مبل افتاده و زیر تونل‌ها نیست.

شکستگی استخوان‌ها و خون‌ریزی، رمق از قهرمان ربوده بود دست‌وپا زخمی و خورد شده کوادکوپتر وارد ساختمان شد تا بداند این مرد تسلیم ناپذیر کیست؟ اما او در تنهایی و جراحت هم کاملاً باهوش و زرنگ بود: چهره‌اش را با چفیه‌ای پوشانده بود و با همان درد شدید با آخرین دارایی خود تکه چوب کوادکوپتر را فراری داد.

سعید رهنی باهر:

سلام به شهدا خصوصا شیر مرد یحیی سنوار که با شهادتش روح موسی (ع) را در جهان بیدار کرد و عین ارباب دوعالم امیرمؤمنان علی (ع) مظلوم شهید شد.

محمد دلیر:

چقدر زیباست تعبیر موجود در این اثر...

مار‌های ساحرک‌های عالم امروز انواع رسانه‌هایشان در سراسر عالم است و یک‌تکه چوب کلیم‌الله وارانه پرتاب می‌شود حماسه‌ای طوفانی خلق می‌کند و همه مارهای‌شان را در خود می‌بلعد! به سنوار «خدا» عزت داد.

هزار درود بر خالق این اثر، بسی رندانه، موشکافانه و هنرمندانه.

مسعود بنی‌فر

کاملاً مطمئن بودم دوران قهرمانان اسطوره‌ای خیلی وقته گذشته که ناگهان یحیی سنوار با شهادتش نشان داد که قهرمانان حقیقی تاریخ چه شمایلی دارند.

محمد بیگدلی:

تک‌تیرانداز دشمن به پیشانی اسطوره قصه شلیک کرد، اما خونی بر صورتش نریخته، یعنی خون‌ریزی خیلی شدید بوده و خونی در بدن نداشته.

در نهایت مجدداً تانک دشمن گلوله دیگری شلیک کرد و طبقه دوم آوار شد. نیرو‌های ویژه، هنوز جرئت نزدیک‌شدن به قهرمان در طبقه دوم را نداشتند.

کاربر:

با دیدن فیلم پرتاب چوب به سمت کوادکوپتر که در حال نزدیک شدن به شهید عزیز و سرافراز بود، و سریع دور می‌شود، یاد سکانس پایانی سریال مختار افتادم که لحظات پایان عمر مختار لشکر دشمن با هر حرکت مختار به عقب می‌رفتند، اتفاقاً از خواست خدا با انتشار این فیلم ضعف بیشتر اسرائیل نشان داده شد.

ماجد زبیدی:

جنگ واقعی آنجا است که دستانت خالی باشد، یحیی سنوار این ابرمرد تا آخرین نفس جانانه برای آزادی وطنش و مردمش جنگید.

منبع: فارس


12106773
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شهید سنوار در آخرین دقایق زندگی پاک خود درحالی‌که کوادکوپتر شناسایی دشمن به او نزدیک شد، چوبی که در دست داشت را به سمت کوادکوپتر انداخت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در پی شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و مغز متفکر عملیات طوفان‌الاقصی، گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین وی افزایش پیدا کرده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ما در دنیای واقعی دیجیتال قابل پیش‌بینی، شبیه‌سازی و کنترل هستیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تصور و تبلیغ دشمن درباره‌ی تأثیر ترور‌های اخیر لبنان بر حرکت و جریان مقاومت شبیه همان محاسبات غلط تروریست‌های چهل‌وچند سال پیش در تهران و دیگر شهر‌های ایران است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس حوزه سایبری گفت: درحال حاضر کشور ما در این حوزه از بسیاری کشور‌های حوزه خلیج‌فارس جلوتر است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» به جای مبارزه و دامن زدن به استرس و اضطراب، آنچه که بر خلاف خواسته‌تان پیش آمده، افراد و موقعیت‌ها را همانطور که هستند بپذیرید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اسرائیل دیگر آن اسرائیل سابق نیست و به‌راحتی نمی‌تواند پیکر منحوس گذشته‌اش را بازسازی کند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از انواع ترس‌ها در کودکان اضطراب جدایی است، در بسیاری از مواقع اضطراب جدایی در کودکان پیگیری نمی‌شود و آنها به سن دبستان می‌رسند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مرز‌ها فقط خطوط جغرافیایی روی نقشه‌اند، پای مقاومت که به میان بیاید ایران، لبنان، سوریه، عراق، یمن و غزه ندارد، همه هم‌وطنیم خاک زیر پایمان متعلق به همه است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مسجد چال حصار به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد تهران تکیه بزرگی داشت که از جمله تکیه‌های بزرگ و تاریخی تهران محسوب می‌شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است