اقتصادی 13:20 - 27 مهر 1403
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: بنابر آمار تولید شیرخشک نوزاد با رشد ۲۵ درصدی نسبت به ابتدای سال به ۶.۵ میلیون قوطی در ماه رسیده است.

تولید شیرخشک نوزاد ۲۵ درصد افزایش یافت

هانی تحویل زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آمار ماهانه ۶.۵ میلیون قوطی شیرخشک نوزاد تولید می شود که نسبت به ابتدای سال بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه مشکلی در تولید شیرخشک نوزاد نداریم، افزود: اکنون ۵ کارخانه شیرخشک در کشور مشغول فعالیت و تولید ۱۰ برند شیرخشک با فرمول های مختلف هستند.

تحویل زاده با تاکید بر پرداخت یارانه به انتهای زنجیره مصرف کننده افزود:  تا زمانیکه قیمت شیرخشک واقعی نشود و یارانه در اختیار انتهای زنجیره قرار نگیرد، با تشدید سیستم های نظارتی کاری از پیش نمی رود و بدیهی است که قاچاق روی هرکالایی که یارانه تخصیص یابد، اتفاق می افتد.

کمبودی در عرضه شیرخشک نوزاد نداریم

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد ادامه داد: اکنون یارانه در ۲ مرحله ابتدای زنجیره به تولیدکنندگان و داروخانه پرداخت می شود، درحالیکه پیشنهاد ما این است که قیمت شیرخشک واقعی شود و برای کاهش فشار به مردم، کالابرگ در اختیار مردم قرار بگیرد.

او با بیان اینکه کمبودی در عرضه شیرخشک نداریم، افزود: در حال حاضر شرکت هایی که ظرفیت برای تولید داخل پر است، صادرات نداریم چراکه اولویت تولید داخل است و تنها شرکت هایی که ظرفیت خالی است، از طریق ورود موقت وارد و صادر می کنند.

تولید شیرخشک نوزاد تا پایان سال به بالای ۸۰ میلیون قوطی می رسد

تحویل زاده با بیان اینکه تا پایان سال تولید شیرخشک نوزاد به بالای ۸۰ میلیون قوطی می رسد، گفت: در سنوات گذشته سالانه ۵۰ تا ۵۵ میلیون قوطی در کشور مصرف می شد، اما از سال ۱۴۰۰ با پرداخت یارانه به ۲ قسمت تولید و داروخانه ها مصرف افزایش یافت که عادی نیست و مسئولان باید جلوی این تصمیم را بگیرند.

او با بیان اینکه برنامه ای برای تغییر قیمت شیرخشک نوزاد نداریم، افزود: از آبان سال گذشته تا مهرماه قیمت شیرخشک ۹ درصد برای تولیدکننده افزایش یافت به طوریکه حداقل قیمت هر قوطی شیرخشک نوزاد ۱۳۰ و حداکثر ۱۹۰ هزارتومان است که خانوارها به سبب پرداخت یارانه با نصف این قیمت خریداری می کنند.

تحویل زاده گفت: براساس آمار کارخانه های شیرخشک ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ میلیون قوطی شیرخشک نوزاد را دارند.

او با بیان اینکه ۸۵ درصد مواد اولیه از طریق واردات و ۱۵ درصد تولید داخل تامین می شود، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان به سبب پرداخت یارانه به ۲ بخش تولید و مصرف و غیرواقعی بودن تولید، انگیزه ای برای سرمایه گذاری در بخش تولید به منظور تامین بخش اعظم مواد اولیه در داخل ندارند، درحالیکه با واقعی شدن قیمت ها امکان تامین نیاز در داخل است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: با توجه به افزایش ۷ برابری قیمت ماده اولیه نسبت به سال قبل، تولیدکنندگان نیاز به نقدینگی دارند که انتظار می رود هرچه سریع تر ۵۰ همت اعتبار حوزه سلامت پرداخت شود تا تولیدکنندگان با اعتبارات تخصیصی بتوانند نسبت به نوسازی کارخانجات اقدام کنند و از طرفی نقدینگی لازم برای تولید داشته باشند که متاسفانه تاکنون خبری از تخصیص اعتبار نیست

خبرنگار: آزاده محبی


12105831
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت بانکرینگ (سوخت رسانی دریایی) در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون تن است و می‌توانیم در یک تا دو سال آینده، این ظرفیت را به بالای ۵ میلیون تن برسانیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۱.۶۴ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۶۵ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محور‌های شمالی را شاهد هستیم که زمینه ساز ممنوعیت تردد در محور چالوس شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در بیمه مرکزی به دنبال ارتقای کیفیت داده‌ها در بحث کروکی برخط هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها و وقوع بارش‌های سیل آسا در نواحی شمال و شمال غرب کشور صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، کساورزان نسبت به جمع آوری سرشاخه و میوه‌های آلوده قبل و بعد از وزش باد اقدام کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت انبارش و نگهداری کالا‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره) به یک میلیون تن می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن میوه‌های پاییز خبر داد و گفت: با توجه به حجم عرضه، مشکلی در نوسانات قیمت نداریم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: براساس آمار ماهانه ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزارتن مرغ در کشور تولید می‌شود، درحالیکه حداکثر نیاز بازار داخل ۲۳۰ هزارتن است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است