گوناگون 08:12 - 02 مرداد 1394
وسایل بازی کوچک هم هدیه خوبی برای بچه هاست. تاب های کوچک که به بارفیکس و چهارچوب در اتاق وصل میشوند و اسب هایی که تاب میخورند هم بچه را خوشحال میکند.

از دادن هدیه تکراری به کودکان اجتناب کنید

 امام صادق علیه السلام :چندان به خداوند امیدوار باش که [این امید]تو را به نافرمانیِ اونکشانَد،و چندان از او بیم دار که [این بیم] تو را ازرحمت او نومید نسازد.

 

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، بچه های کوچکتر که ارزش پول را درک نمی کنند، با هدیه بیشتر خوشحال میشوند. اما مشکل این است که هدیه برای بچه ها به لباس و اسباب بازی ختم میشود و پیدا کردن هدیه دیگری که به اندازه این دو تکراری نباشد، کار آسانی نیست.

 

نی نی های کوچولو

مطمئن باشید مامان و بابای نوزاد و پدربزرگ و مادربزرگش هر چه که لازم داشته برایش خریده اند. همه برای آمدن بچه تازه ذوق زده هستند بنابراین سیسمونی اش کامل است و لباسهایی که دارد بیشتر از نیازش است.

 

آنقدر که خیلی از آنها را وقت نمیکند بپوشد و برایش کوچک میشوند. بنابراین لباس خریدن برای نوزاد اصلا به صلاح نیست. مگر اینکه بخواهید وسایل تزئینی برایش بخرید. یک تل بامزه برای دخترها و کلاه یا شال برای پسرها انتخاب خوبی است. هدیه خلاقانه تر برای نوزاد یک کتاب است. مثلا کتاب تقویت هوش نوزاد یا کتابهای دیگری که به درد مادرانی میخورد که نوزاد دارند، هدیه خوبی برای نوزادهاست.

 

اما باز هم اگر دنبال هدیه ای کاربردی میگردید که پدر و مادر را خوشحال کند و به درد نوزاد بخورد، میتوانید پوشک بخرید. پوشک گرانتر از چیزی شده که فکر میکنید و یک بسته پوشک چیزی است که هر نوزادی لازم دارد. یادتان باشد هر نوزاد از پوشک خاص با اندازه خاصی استفاده میکند. پس لازم است قبل از خرید از مامان نی نی بپرسید چه پوشکی برایش میگیرد.

 

 

فینگیلی های نوپا

بچه های یک تا 3 سال به سنی رسیده اند که از اسباب بازی لذت ببرند. اما خیلی ها برای آنها هدیه اسباببازی می آورند. شما می توانید از وسایل خلاقانه تری استفاده کنید. یک ست حمام که کتاب حمام و عروسک حمام دارد گزینه مناسبی است و بچه ها را به حمام رفتن تشویق میکند.

 

استیکرهای دیواری میتوانند اتاق بچه را زیباتر کنند. البته قبلش باید اتاق را دیده باشید تا بتوانید مناسبترین رنگ و مدل را انتخاب کنید. روکش ملحفه هم از آن چیزهایی است که بچه همیشه نیاز دارد. می توانید از طرح ها و رنگ های هماهنگ با اتاقش استفاده کنید. کودک در این سن از ایجاد صدا هم خوشش می آید. میتوانید یک گیتار، ارگ یا هر آلت موسیقی کوچکی که پیدا کردید و صدای زیادی ندارد، برایش بخرید. وسایل بازی کوچک هم هدیه خوبی برای بچه هاست. تاب های کوچک که به بارفیکس و چهارچوب در اتاق وصل میشوند و اسب هایی که تاب میخورند هم بچه را خوشحال میکند.

 

 

کوچولوهای مهدکودکی

برای بچه های 3 تا 5 سال میتوانید هدیه های متفاوت تری بخرید. خمیربازی یا رنگ انگشتی علاوه بر اینکه بچه ها را خوشحال میکند خلاقیت آنها را بالا میبرد. سیدی های کارتون و بازی هم برای بچه ها در این سن قابل استفاده است. ماه و ستاره شبرنگ هم هدی های مناسب برای بچه ها به خصوص بچه هایی است که تازه میخواهند به تنهایی در اتاق خودشان بخوابند. این ماه و ستاره ها به سقف میچسبند و وقتی چراغ را خاموش میکنید میدرخشند و آسمان اتاق کودکتان را شبیه آسمان کویر میکنند.

 

لباس شخصیت محبوب کارتونی کوچولوها هم بیشتر از چیزی که فکر میکنید آنها را خوشحال میکند. اگر کودک به عروسک یا شخصیت کارتونی خاصی علاقه دارد، یکی از زیباترین کارهایی که میتوانید بکنید این است که عکسش را بگیرید، از یک عکاسی بخواهید آن عکس را کنار شخصیت محبوب کودک مونتاژ کند و به شکل تابلو برایتان چاپ کند.

 

این با یاد ماندنی ترین هدیه برای کودک محبوب شماست. حتی میتوانید عکس آماده شده را به دفاتر تبلیغاتی بدهید تا آن را روی تیشرت، لیوان یا ظرف غذا بیندازند و آن را به کودک هدیه کنید. خوراکی های بامزه برای هر بچه ای خوشایند است. یک بسته پاستیل، مارش ملون، آدامس با جعبه های متفاوت یا خوراکی های جالبی که بچه در حالت عادی نمیخورد، میتواند او را خوشحال کند. البته توجه کنید قبل از خرید خوراکی سن کودک را مد نظر قرار دهید. مثلا پاستیل برای بچه یک ساله مناسب نیست.

 

 

قند عسلهای بزرگتر

بچه های 5 سال به بالا حتما به مهدکودک یا پیش دبستانی میروند و همه آنها از لوازم تحریر فانتزی خوششان می آید. مثلا پاک کن های طرحدار، مدادهای فانتزی، مداد رنگی و وسایل این چنینی، هدیه های مناسبی برای آنهاست. وسایل ورزشی مثل عینک شنا، راکت بندمینتون، تور و توپ بسکتبال و … هم علاوه بر اینکه بچه ها را خوشحال میکند باعث تحرک و سلامت آنها میشود. بچه ها میتوانند در روزهای تعطیل،

با این وسایل در هر پارک نزدیک منزلشان ورزش کنند. اگر کودک به سنی رسیده که بتواند ساعت را بخواند میتوانید یک ساعت مچی کوچک برایش بخرید. ساعت مچی به کودک حس بزرگی میدهد. لباسهای مبدل و عجیب، ماسک و نقابهای بامزه، عینک ای خندهدار و وسایل نقاشی صورت هم میتوانند تا مدتها بچه ها را سرگرم کنند. به علاوه چتر هم از آن هدیه هایی است که بچه ها را خوشحال میکند.

 

 

بچه های دبستانی

برای کودکانی که به مدرسه رفته اند و به اصطلاح عقلشان میرسد، هدیه های مدل دیگری جذابیت دارد. شما میتوانید برای آنها هدیه های هوشمندتری بخرید. مثلا مدتی است کنسروهایی به بازار آمده که وقتی درشان را باز کنید و به آن آب میدهید، گیاهی از آن بیرون می آید.

 

این هدیه میتواند بچه ها را خوشحال کند. هدیه ایی که به بچه ها حس بزرگی بدهد هم میتواند جذاب باشد. مثلا برای پسرها یک جعبه ابزار و برای دخترها یک جعبه کوچک وسایل کوچک خیاطی میتواند خوشحال کننده باشد. تخته وایتبورد و کره زمین هم میتواند علاوه بر هیجان زده کردن بچه ها، برای افزایش سطح آگاهی آنها مفید باشد. برای این سن میتوانید از سیدی بازی، کمک آموزشی یا کارتون مناسب سن بچه ها هم استفاده کنید.

هدیه های خلاقانه تر مثل یک بسته سنگ «یه قل دو قل» هم میتواند برای بچه ها جالب باشد. مخصوصا اگر برایشان توضیح دهید که زمان قدیم، مامان بزرگ ها و بابا بزرگ ها چطور با این سنگها بازی میکردند. یک کیف کمری، دوربین تلسکوپی، نقشه شهر محل زندگی یا سفر کودک، قطب نما، کرنومتر، کایت و وسایل دیگر سفر برای بچه هایی که قرار است عید به مسافرت بروند، بهترین هدیه است. هم آنها را به سفر مشتاق تر میکند و هم حس ماجراجویی آنها را تقویت میکند.

 

 

آسمونی / 2018


6797413
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار گوناگون

گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» معاون بازاریابی و فروش صنایع خودروسازی ایلیا اعلام کرد: خودروهای موعد تحویل پاییز 1403، پیش از اتمام تابستان تحویل شدند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» حضور حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم نماز جمعه روز گذشته در شرایطی که رجزخوانی های مقامات صهیونیستی همچون نتانیاهو به اوج خود رسیده بود، پیامی واضح از قدرت و اعتمادبه نفس نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره کرد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در دنیای کسب وکار، معمولاً رهبران بازار به جای تلاش برای افزایش سهم خود از بازار موجود، به توسعه و گسترش کل بازار توجه می کنند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» امروز در میان 8 میلیارد جمعیت جهان یقینا به اندازه انگشتان یک دست، پیدا نمی شوند شخصیت های تکامل یافته ای که ویژگی ها و خصوصیات رفتاری شهید بزرگوار سید حسن نصرالله را داشته باشند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» ​امکان استفاده از خدمت سفته الکترونیکی در سامانه «ست» بانک صادرات ایران فراهم شد و از این ابزار الکترونیک نیز می توان به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات بانک بهره برد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف تنوع بخشی به سبد تامین انرژی و حرکت به سمت تولید انرژی پاک، احداث 7 نیروگاه خورشیدی و بادی در مجتمع های تولیدی را در دستور قرار داده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49هزار و 739 تومان و حواله دلار نیز به 46هزار و 747 تومان رسید.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه های دوشنبه نهم مهر ماه منتشر شد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل بانک رفاه کارگران از پرداخت دومین مرحله تسهیلات قرض الحسنه 300 میلیون ریالی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» گروه آرین، همواره با الهام از چشم انداز آینده برای ساختن امروزی بهتر در تلاش بوده است. ایستادن بر فراز آنچه تاکنون ساخته شده است برای کشف چشم اندازهای جدید، قدم گذاردن در مسیرهای نو را ممکن کرده است و هر گام، آینده را تعریف کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است