بین‌الملل 16:35 - 27 مهر 1403
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پیامی با تسلیت شهادت یحیی سنوار، این واقعه را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین دانست.

جهاد اسلامی: شهید یحیی سنوار برای خدا جنگید

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در بیانیه‌ای، شهادت مجاهد کبیر یحیی سنوار را تسلیت گفت و او را فرمانده‌ای بزرگ و برجسته از فرماندهان ملت فلسطین توصیف کرد که تمام عمرش را به جهاد گذراند.

در این بیانیه آمده است: این فرمانده بزرگ، در صفوف پیشتاز بود و برای خدا جنگید. او هرگز تردید نکرد، ضعیف نشد و سلاح خود را رها نکرد. شهادت او نقطه عطفی در تاریخ مبارزه فلسطین خواهد بود».

نخاله افزود: «یحیی سنوار فرمانده‌ای بزرگ بود که نام او با بزرگ‌ترین نبردی که ملت فلسطین در طول مبارزه طولانی خود تجربه کرده، گره خورده است».

نخاله ادامه داد: «امروز با "ابو ابراهیم" به عنوان فرمانده و شهید وداع می‌کنیم. شهدا در نزد پروردگار خود زنده‌اند و روزی می‌خورند و در مسیر جهادمان به سوی قدس زنده‌اند. پرچم‌های ما برافزاشته خواهد ماند و خمیده نخواهد شد».

او در پایان گفت: «ملت فلسطین و مقاومت به خط مقاومت و به روح فرمانده بزرگ یحیی سنوار، نماد جهاد و مقاومت، وفادار خواهند بود و پرچم و روحیه او را به دوش خواهند کشید و به او به عنوان یک فرمانده‌ که تا شهادتش مبارزه کرد افتخار خواهند کرد».

«خلیل الحیه» مسئول دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، بعدازظهر امروز (جمعه)، در پیامی که از شبکه «الاقصی» پخش شد شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را رسما تایید کرد.

ارتش اسرائیل روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان این رژیم نه در یک عملیات از پیش برنامه‌ریزی‌شده، بلکه به‌صورت تصادفی در درگیری با گروه‌های مقاومت فلسطین در منطقه «تل السلطان» در جنوب نوار غزه یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را به شهادت رسانده‌اند.

برخلاف ادعا‌های پیشین رژیم صهیونیستی درباره استفاده سنوار از اسرا به عنوان سپر انسانی، «گلگتز» رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد یحیی سنوار در حالی که لباس نظامی به تن داشت و در خط مقدم با نظامیان اسرائیلی می‌جنگید به شهادت رسید.

منبع: فارس


12105905
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات یمنی به شهادت یحیی سنوار واکنش نشان داده و تاکید کردند که خون یحیی سنوار هیزمی است که صهیونیست‌ها در آتش آن خواهند سوخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات اطلاعاتی آمریکا و کارشناسان صهیونیستی اذعان کردند که ویدیو‌هایی که از شهید سنوار پیش از شهادتش منتشر شد، او را به یک اسطوره تبدیل کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جورجیا ملونی به لبنان سفر کرده و با «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور در خصوص برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان گفتگو کرد.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود اعلام کرد: از هفتم اکتبر۲۰۲۳ تاکنون ۴۲ هزار و ۵۰۰ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، شهادت یحیی سنوار را به ویژه به خانواده وی تسلیت گفت و بر همراهی خود در کنار ملت فلسطین تأکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فارن پالسی در تحلیلی با اشاره به ترور سنوار تاکید کرد: این جنبش با رویکردی شدیدتر از گذشته به مبارزه و مقاومت ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پیامی با تسلیت شهادت یحیی سنوار، این واقعه را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صدر اعظم آلمان خواستار اجتناب از دخالت ناتو در درگیری اوکراین شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «یحیی سنوار»، مردی از جنس مبارزه و مقاومت و نماد بی باکی و ایستادگی در برابر ده‌ها سال جنایات، ظلم‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی مرداد ماه سال جاری و بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، به عنوان جایگزین وی،...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته رئیس‌جمهور روسیه مجموع تولید ناخالص داخلی کشور‌های بریکس از کشور‌های گروه هفت (G7) فراتر رفته و به طور مداوم در حال رشد است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است