بین‌الملل 09:12 - 20 مهر 1403
رسانه‌های محلی اعلام کردند که طوفان میلتون در فلوریدا موجب شد شمار کشته‌ها در کمتر از ۶ ساعت از ۴ تن به دست کم ۱۵ نفر افزایش یابد.

کشته‌های طوفان میلتون در فلوریدا به ۱۵ تن رسید

به گفته مقامات محلی، حداقل ۱۵ نفر در نتیجه طوفان میلتون در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند.

از میان کشته‌ها دو زن بر اثر سقوط درخت و یک نفر به دلیل حمله قلبی جان باختند.

همه تلفات در فلوریدا اتفاق افتاد که بیشترین آسیب را از طوفان متحمل شده است. بیش از ۲.۶ میلیون نفر در این ایالت همچنان بدون برق هستند.

به گفته مرکز ملی طوفان، میلتون در قالب یک طوفان پسا گرمسیری ضعیف شده فلوریدا را ترک می‌کند. بخش‌هایی از ساراسوتا، فورت مایرز، ونیز و سایر شهر‌های ساحلی خلیج فلیوریدا به دلیل طوفان تا ۳ متر زیر آب رفته اند، در حالی که گردباد، ساختمان‌ها، از جمله مرکز کلانتری را ویران کردند. طوفان باعث شد آسمان بنفش شود و باد‌هایی با سرعت ۱۲۰ مایل در ساعت (۱۹۳ کیلومتر در ساعت) اتومبیل ها، درختان و زباله‌ها را به هر نقطه‌ای پرتاب کند. در همین حال، دین کریسول، مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) گفت که، اما هنوز افراد زیادی هستند که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته اند.

این طوفان که توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عنوان «طوفان قرن» توصیف شده، طی روزهای گذشته از خلیج مکزیک به سواحل آمریکا رسیده و با وجود از دست دادن بخشی از قدرت خود، همچنان یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی است که به این کشور رسیده است. گفته شده که پیش از وقوع طوفان، مقامات برای میلیون‌ها نفر از مردم دستور تخلیه صادر کردند. 

پیش از این، طوفان هلن که در ماه سپتامبر به آمریکا رسیده بود جان ۲۱۵ نفر را گرفت و صد‌ها نفر هنوز مفقود هستند.

مترجم: پورکند


12103087
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رزمندگان یمنی پیامی تاثیرگذار حامل مفاهیم برادری و همبستگی و درود و قدردانی به برادران مجاهد مقاومت اسلامی لبنان ارسال کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر سابق روسیه در آمریکا گفت: «جریان بی معنی ارسال سلاح به اوکراین که توسط مالیات دهندگان آمریکایی تامین می‌شود، متوقف نخواهد شد.»
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های محلی ژاپن گزارش کردند، توکیو و واشنگتن در حال حرکت به سمت تولید مشترک موشک‌های هوا به هوا هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خاطرنشان کرد که کشورش آماده گفت‌وگو با طرف‌های مختلف برای ساخت نظم جدید جهانی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان تجارت جهانی اعلام کرد اگر درگیری‌های خاورمیانه مهار شود، تجارت جهانی در سال ۲۰۲۵ می‌تواند ۳ درصد افزایش یابد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مخالفت کابینه امنیتی (جنگ) این رژیم با حمله به ایران در پاسخ به عملیات وعده صادق ۲ خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته نخست‌وزیر گرجستان، پارلمان این کشور درباره استیضاح رئیس‌جمهور به دلیل «نقض عمدی، آشکار و مکرر» قانون اساسی گرجستان رأی‌گیری خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که این کشور میزبان کنفرانسی درباره رونق و بازسازی اوکراین در سال آتی خواهد بود.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع محلی در ولایت جنوب غرب افغانستان اعلام کردند نیروهای طالبان از قاچاق یک محموله سلاح های سبک و سنگین و نیز مواد مخدر به ایران جلوگیری کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه روز جمعه ضمن اشاره به نظارت دائم آژانس اتمی بر ایران، گفت که هیچ مدرکی دال بر نظامی‌شدن برنامه هسته‌ای ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است