سیاسی 11:19 - 17 مهر 1403
رئیس جمهور گفت: اکنون یک عده وحشی در رژیم صهیونیستی مستقر شدند که هیچ یک از چارچوب‌های انسانی را رعایت نمی‌کنند.

صهیونیست‌ها چهارچوب انسانی را رعایت نمی‌کنند

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در جمع مدیران و فعالان میراث فرهنگی اظهار کرد: در منطقه نوار غزه حادثه پشت حادثه اتفاق می‌افتد و مشکلاتی که بروز می‌کند کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. یک عده وحشی در رژیم صهیونیستی مستقر هستند و هیچ یک از چارچوب‌های انسانی را رعایت نمی‌کنند و کسی نیست که به این نامردها بگوید که شما چرا زن و بچه‌های  بی‌گناه را قتل عام می‌کنید. چه اسمی می‌توان برای جنایتی که هر روز در منطقه صورت می‌گیرد، گذاشت؟

وی ادامه داد: ۷۵۰ سال پیش در تبریز شهر سلامت وجود داشت که با هفت زبان زنده دنیا به ارائه آموزش می‌پرداخت اما اکنون متاسفانه در وضعیتی قرار داریم که نخبگان قبل از نخبه شدن از کشور می‌روند. 

پزشکیان تصریح کرد: در حالی که نخبگان ما به کشورهایی می‌روند که تاریخچه تمدن آنها به ۱۰۰ سال هم نمی‌رسد و ما در این مسئله مقصریم چرا که گذشته خود را به این نسل آموزش نداده‌ایم. 

پزشکیان متذکر شد: دانشگاه‌های ما اکنون در بهترین حالت نسل ۲ هستند در حالی که کیفیت جهانی به سمت نسل چهار می‌رود چرا که مقاله‌ها و تحقیقات ارزشمند در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد و از آنها استفاده نمی‌شود.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: ۲۵۰۰ سال پیش ما هنر وفاق و با هم زیستن را داشته‌ایم اما اکنون با یکدیگر دعوا می‌کنیم،اکنون ملاحظه کنید که در منطقه چه می‌کنند و سوال اینجاست که اگر مسلمانان منطقه همگی پشت سر هم بودند آیا دشمنان قادر به انجام چنین کارهایی بودند؟

رئیس دولت چهاردهم افزود: مدارس دانشگاه‌ها و میراث فرهنگی باید سعی کنند که دانش آموزان و دانشجویان را با تاریخ ارزشمند کشور آشنا کند ،ما باید  مسئله مهاجرت نخبگان را از ریشه حل کنیم چرا که ایران ما مملو از سرمایه‌های متنوع است.

 رئیس قوه مجریه گفت: روندی را که به دنبال آن می رویم روندی درست است و بر اساس اعتقاد حرف‌ها را زدیم و ما هر کاری از دستمان برآید برای کشورمان کوتاهی نمی‌کنیم. مشکلاتی هم که وجود دارد را باید بنشیم و روند ها را مشخص کنیم و هر مقدار که بتوانیم کمک می‌کنیم . وظیفه ما کمک و حل کردن است و منتی را برای کسی نداریم.  

وی ادامه داد: از همه عزیزان که در این مسیر هستند و تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم . هویت و ریشه هایی که عمیق و پر افتخار است را باید ارج نهیم. تا جایی که امکان دارد باید شفاف و مردم فهم باشیم. وجود هر ایرانی هر جای دنیا برای کشورش بتپد . هر کاری انجام دهند در این کشور خواهیم ماند و این کشور را آباد می‌کنیم و به رخ جهانیان می‌کشیم تا بدانند برتر از آنیم که فکر می‌کنند.


12102054
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محمد نوری دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری طرح‌های خاص شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: قدرت بازدارندگی فعال ما به‌گونه‌ای است که اجازه تجاوز به کشورمان را نخواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور از سفر «مسعود پزشکیان» به ترکمنستان در پنج‌شنبه هفته جاری خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در دیدار اعضای کمیسیون آموزش مجلس، تبعیض و بی‌عدالتی را مهمترین آفت نظام آموزشی کشور و موجب اتلاف سرمایه‌های انسان عنوان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حالا یکسال از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ میگذرد، صبح روزی که جشن «سیمحات تورا» در سرزمین‌های اشغالی برقرار بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گلرو گفت: به زودی نیز دبیرکلی برای حزب‌الله انتخاب خواهد شد که دشمنان را غضبناک و دوستداران را شگفت‌زده کرده و به وجد خواهد آورد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام اختری گفت: فلسطین یک دولت اسلامی است، که مورد تجاوز قرار گرفته و کفار آمدند که بر آن مسلط شوند، اما خدا این را نپذیرفته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو غیردائم کمیسیون اصل نود قانون اساسی خواستار ورود این کمیسیون به موضوع بازنگری در آیین‌نامه انضباطی دانشجویان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت‌رئیسه مجلس اعلام وصول ۳ طرح را در جلسه علنی قرائت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: باید دولت موضوعاتی مانند کشاورزان و پرستاران را در اولویت قرار داده تا دچار تاخیر در پرداخت نشویم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است