گوناگون 20:16 - 29 تیر 1394
سیب زمینی ها رو خام رنده کرده و تخم مرغ و نمک و فلفل و ادویه رو هم اضافه میکنیم.

طرز تهیه  کوکوی سه رنگ

امام صادق علیه السلام :چندان به خداوند امیدوار باش که [این امید]تو را به نافرمانیِ اونکشانَد،و چندان از او بیم دار که [این بیم] تو را ازرحمت او نومید نسازد.

 

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز،  کوکوی سه رنگ درواقع ترکیبی از کوکو سیب زمینی و کوکو سبزیست ولی زیبایی زیاد آن باعث میشود جزو غذاهای شیک و مجلسی محسوب شود. تهیه این کوکوی خوشمزه و زیبا برای میهمانیها واقعا پیشنهاد مناسبیست.

 

مواد میانی:

    زرشک 100 گرم

    گردو (خرد شده) به میزان لازم

    پنیر پیتزا به میزان لازم

 

مواد کوکو سیب زمینی:

    زردچوبه به میزان لازم

    فلفل سیاه به میزان لازم

    تخم مرغ 3 عدد

    نمک به میزان لازم

    سیب زمینی (متوسط) 3 عدد

 

مواد کوکو سبزی:

    زردچوبه به میزان لازم

    فلفل سیاه به میزان لازم

    نمک به میزان لازم

    تخم مرغ 6 عدد

    سبزی (سبزی کوکو) 750گرم

 

 

طرز تهیه:

1. سیب زمینی ها رو خام رنده کرده و تخم مرغ و نمک و فلفل و ادویه رو هم اضافه میکنیم. توی تابه مورد نظر روغن رو داغ کرده و مواد رو داخلش میریزیم، در تابه رو هم میزاریم تا یک طرفش کاملا پخته و سرخ بشه. بعد از پخت یک دیس که بزرگتر از تابه هست رو روی تابه قرار میدیم و تابه رو برمیگردونیم تا کوکو بدون آسیب دیدن از تابه خارج بشه.(فقط کافی یک طرف کوکو سرخ بشه)

 

2. در تابه ای جدا کوکوی سبزی رو هم با تخم مرغ و نمک و فلفل و ادویه مخلوط میکنیم و داخل تابه قرار میدیم تا یک طرفش سرخ بشه و به همون شیوه ذکر شده از تابه خارجش میکنیم.

 

3. داخل ظرف مورد نظر یکی از کوکوها رو قرار میدیم به صورتی که طرفی سرخ نشده روبه بالا باشه. در مرحله بعد اول پنیر پیتزا سپس گردو و زرشک و دوباره پنیر رو روی کوکو به ترتیب اضافه میکنیم. در آخر هم لایه کوکوی دیگه رو از طرف سرخ نشده روی مواد میزاریم و کمی فشار میدیم و به مدت 20 دقیقه داخل فر که از قبل داغ شده میزاریم تا پنیر آب بشه و دو لایه بهم بچسبن.

 

 

نکات:

1)میتونید پنیر پیتزا رو از لایه میانی حذف کنید و به جاش از مقدار بیشتری زرشک و گردو استفاده کنید.البته زیبایی خاص این غذا با وجود لایه بین با پنیر پیتزا بیشتره.

 

2)میزان مواد تقریبی نوشته شده شما با توجه به مقدار همیشگی مصرف خانوادتون برای یک وعده کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی مواد استفاده کنید.

 

3) برای تزیین میتونید از زرشک ، پوره سیب زمینی ، خیار شور و گوجه استفاده کنید.

 

 

 

برترین ها / 2018


6779452
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار گوناگون

گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» معاون بازاریابی و فروش صنایع خودروسازی ایلیا اعلام کرد: خودروهای موعد تحویل پاییز 1403، پیش از اتمام تابستان تحویل شدند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» حضور حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم نماز جمعه روز گذشته در شرایطی که رجزخوانی های مقامات صهیونیستی همچون نتانیاهو به اوج خود رسیده بود، پیامی واضح از قدرت و اعتمادبه نفس نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره کرد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در دنیای کسب وکار، معمولاً رهبران بازار به جای تلاش برای افزایش سهم خود از بازار موجود، به توسعه و گسترش کل بازار توجه می کنند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» امروز در میان 8 میلیارد جمعیت جهان یقینا به اندازه انگشتان یک دست، پیدا نمی شوند شخصیت های تکامل یافته ای که ویژگی ها و خصوصیات رفتاری شهید بزرگوار سید حسن نصرالله را داشته باشند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49هزار و 739 تومان و حواله دلار نیز به 46هزار و 747 تومان رسید.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» ​امکان استفاده از خدمت سفته الکترونیکی در سامانه «ست» بانک صادرات ایران فراهم شد و از این ابزار الکترونیک نیز می توان به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات بانک بهره برد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف تنوع بخشی به سبد تامین انرژی و حرکت به سمت تولید انرژی پاک، احداث 7 نیروگاه خورشیدی و بادی در مجتمع های تولیدی را در دستور قرار داده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه های دوشنبه نهم مهر ماه منتشر شد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل بانک رفاه کارگران از پرداخت دومین مرحله تسهیلات قرض الحسنه 300 میلیون ریالی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» گروه آرین، همواره با الهام از چشم انداز آینده برای ساختن امروزی بهتر در تلاش بوده است. ایستادن بر فراز آنچه تاکنون ساخته شده است برای کشف چشم اندازهای جدید، قدم گذاردن در مسیرهای نو را ممکن کرده است و هر گام، آینده را تعریف کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است