گوناگون 23:00 - 31 تیر 1394
با بیان اینکه آب آهن تاب در رفع کم‌خونی موثر است.

عوارض مصرف قرص‌های آهن

امام صادق علیه السلام :چندان به خداوند امیدوار باش که [این امید]تو را به نافرمانیِ اونکشانَد،و چندان از او بیم دار که [این بیم] تو را ازرحمت او نومید نسازد.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، مصرف بیش از حد قرص‌های شیمیایی آهن به کبد و معده آسیب وارد می‌کند, استفاده زیاد از قرص آهن ممکن است, لکه‌هایی در صورت ایجاد کند.



غلامرضا کردافشاری در پاسخ به پرسشی که کم خونی را چگونه بدون مصرف قرص می‌توان برطرف کرد؟ اظهارکرد: باید دید کم خونی در چه سطحی است.

 

استفاده از سبوس برنج یا سبوس گندم در غذا به رفع کم‌خونی کمک می‌کند

به گفته وی اما استفاده از سبوس برنج یا سبوس گندم در غذا به رفع کم‌خونی کمک می‌کند. استفاده از شیره انگور روزی 4 تا 5 بار یا مصرف سرکه شیره؛ که اگر فرد مشکل معده نداشته باشد نسبت سرکه به شیره انگور یک به 10 باید باشد.

 

رژیم سیب و عسل نیز در رفع کم‌خونی مفید است

این متخصص طب سنتی گفت: رژیم سیب و عسل نیز در رفع کم‌خونی مفید  است به این صورت که چند عدد سیب را پوست کنده و رنده کنند یا در میکسر ریخته و به صورت فالوده همراه با عسل مصرف کنند که مداومت در خوردن فالوده سیب برای رفع کم خونی موثر است.

 

کردافشاری عنوان کرد: استفاده از آب آهن تاب که در منابع طب سنتی آمده است یعنی 50 تا 60 بار یک تکه آهن بر شعله سرخ شده و در آب تمیز زده می‌شود و موادی که از آن آزاد می‌شود, برای رفع کم خونی مفیداست که به آن آب آهن تاب می‌گویند.

 

وی ادامه داد: بعضی از قرص‌ها ممکن است, معده و کبد را به هم بریزد. آهن در "درجه سوم - چهارم" گرم و خشک است و استفاده زیاد از قرص آهن ممکن است لکه‌هایی در صورت ایجاد کند حتی ممکن است بعضی از اخلاط در کبد و بدن بسوزد و مشکلاتی را ایجاد کند البته باید تاکید کرد اگر در مصرف قرص‌های آهن زیاده‌روی شود چنین مشکلاتی بروز پیدا می‌کند.

 

این متخصص طب سنتی بیان داشت: قرص خونسازی گیاهی در طب سنتی به نام "آیرون پلاس" که ترکیبی از انواع هلیه است در عطاری‌ها یافت می‌شود, در رفع کم‌خونی موثر است. هلیله سیاه, هلیله زرد, هلیله کابلی و همه چیزهایی که بدن را تقویت می‌کنند این قرص قلب, مغز, کبد, اعصاب و سیستم ایمنی بدن می‌کنند.

 

مرزه در میان سبزی‌ها خون ساز است

کردافشاری خاطرنشان کرد: مرزه در میان سبزی‌ها خون ساز است همچنین کاهو خون رقیقی تولید می‌کند و کسانی که غلظت خون هم دارند, می‌توانند از این استفاده کنند. یک و نیم کیلو استخوان راسته گوسفندی با ادویه مناسب و پیاز 8 تا 10 ساعت بجوشانند و عصاره آن را وارد غذاها کنند، همچنین انگور و سیب نیز در رفع کم‌خونی خیلی توصیه شده است.

 

تعامل نیوز/ 2014


6792352
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار گوناگون

گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» معاون بازاریابی و فروش صنایع خودروسازی ایلیا اعلام کرد: خودروهای موعد تحویل پاییز 1403، پیش از اتمام تابستان تحویل شدند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» حضور حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم نماز جمعه روز گذشته در شرایطی که رجزخوانی های مقامات صهیونیستی همچون نتانیاهو به اوج خود رسیده بود، پیامی واضح از قدرت و اعتمادبه نفس نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره کرد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در دنیای کسب وکار، معمولاً رهبران بازار به جای تلاش برای افزایش سهم خود از بازار موجود، به توسعه و گسترش کل بازار توجه می کنند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» امروز در میان 8 میلیارد جمعیت جهان یقینا به اندازه انگشتان یک دست، پیدا نمی شوند شخصیت های تکامل یافته ای که ویژگی ها و خصوصیات رفتاری شهید بزرگوار سید حسن نصرالله را داشته باشند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49هزار و 739 تومان و حواله دلار نیز به 46هزار و 747 تومان رسید.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» ​امکان استفاده از خدمت سفته الکترونیکی در سامانه «ست» بانک صادرات ایران فراهم شد و از این ابزار الکترونیک نیز می توان به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات بانک بهره برد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف تنوع بخشی به سبد تامین انرژی و حرکت به سمت تولید انرژی پاک، احداث 7 نیروگاه خورشیدی و بادی در مجتمع های تولیدی را در دستور قرار داده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه های دوشنبه نهم مهر ماه منتشر شد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل بانک رفاه کارگران از پرداخت دومین مرحله تسهیلات قرض الحسنه 300 میلیون ریالی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» گروه آرین، همواره با الهام از چشم انداز آینده برای ساختن امروزی بهتر در تلاش بوده است. ایستادن بر فراز آنچه تاکنون ساخته شده است برای کشف چشم اندازهای جدید، قدم گذاردن در مسیرهای نو را ممکن کرده است و هر گام، آینده را تعریف کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است