بین‌الملل 09:49 - 15 مهر 1403
سران چین و کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک بر توسعه مناسبات پکن - پیونگ یانگ تاکید کردند.

تاکید رهبران چین و کره شمالی بر گسترش همکاری‌ها

 سران چین و کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان دو کشور با ارسال پیام‌هایی به یکدیگر بر توسعه مناسبات پکن - پیونگ یانگ تاکید کردند.

به گزارش  رویترز، شی جین پینگ رئیس جمهور چین یکشنبه در پیامی به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نوشت: من اهمیت زیادی برای توسعه روابط چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره قائلم. ما مشترکا روابط دو کشور را عمیقا توسعه بخشیده‌ایم و از طریق جلسات و نامه‌ها و پیام‌های شخصی در سال‌های ایخر مناسبات نزدیکی با شما برقرار کرده‌ام.

شی جین پینگ تاکید کرد که چین آماده است به «نوشتن فصل جدیدی» از روابط از طریق تقویت ارتباطات و همکاری‌ها ادامه دهد.

کیم نیز یکشنبه در پیام خود به شی وعده داد «روابط و همکاری‌های دوستانه میان دو کشور به اقتضای دوره جدید توسعه ببخشد.»

چین بزرگترین شریک تجاری کره شمالی است و پکن در طول جنگ کره از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ از پیونگ یانگ حمایت کرد.این در حالی است که کره شمالی با روسیه نیز روابط نزدیک‌تری برقرار کرده است و سال جاری دو کشور پیمانی راهبردی امضا کردند.

تقویت روابط پیونگ یانگ با مسکو و پکن در حالی است که تنش‌های کره شمالی با کره جنوبی و آمریکا و متحدان آنها در منطقه ادامه دارد.کیم هفته گذشته در بحبوحه این تنش‌ها هشدار داد: اگر دشمن از نیرو‌های مسلح خود برای نقض حاکمیت جمهوری دموکراتیک خلق کره استفاده کند، کشور ما بدون هیچ تعللی از همه نیرو‌های تهاجمی از جمله سلاح‌های هسته‌ای را به کار خواهد گرفت.

وی همچنین از اظهارات «یون سوک یئول» رئیس جمهور کره جنوبی درباره کره شمالی انتقاد کرد. یون سه‌شنبه درباره استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌ای هشدار داد و گفت که پیونگ یانگ با «پاسخ قاطع و کوبنده ارتش ما و آمریکا مواجه خواهد شد؛ و آن روز، روز پایان رژیم کره شمالی است.»

کیم در واکنش به یون گفت که این اظهارات نشان می‌دهد که کدام طرف در حال نابود کردن صلح و امنیت منطقه‌ای است. یون «در دروازه‌های کشوری که دارای سلاح‌های هسته‌ای است، درباره زور نظامی کوبنده خود لاف‌زنی کرد.»

 


12101116
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» طبق گزارش خبرنگار الجزیره با تشدید جنگ در لبنان بسیاری از مردم نواحی جنوبی برای فرار از جنگ به سمت پایتخت حرکت می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر کره شمالی در تمرین دانشجویان فارغ التحصیل یک آکادمی نظامی با شلیک مستقیم توپخانه شرکت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استاد دانشگاه آمریکا معتقد است سیاست‌های صهیونیستی دقیقا دیکته شده از سیاست‌های نسل‌کشی نازی‌ها است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نشریه «فارن افرز» به تشریح عملکرد اشتباه کابینه افراط‌گرای بنیامین نتانیاهو در حمله غیرقانونی به غزه و افزایش تنش‌های منطقه‌ای در خاورمیانه پرداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته واشنگتن پست، موساد به مدت ۹ سال از طریق پیجر‌هایی که به سفارش اسرائیل مونتاژ شده بود از حزب الله استراق سمع کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سران چین و کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک بر توسعه مناسبات پکن - پیونگ یانگ تاکید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، همزمان با تجمعی که اطراف کاخ سفید برگزار شده بود خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش انصارالله یمن از زمان آغاز جنگ در غزه، با انجام حدود ۱۳۰ حمله به اهداف صهیونیستی در آبراه حیاتی دریای سرخ بر تداوم راه مقاومت و حمایت از فلسطین تاکید کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رسانه ها و کارشناسان صهیونیست با اشاره به اینکه حمله پهپادی چند روز قبل مقاومت عراق ، تلفات سنگینی در ارتش اسرائیل برجای گذاشت، تاکید کردند که گروه های عراقی تبدیل به چالش جدیدی برای تل آویو شده اند و پیچیدگی زیادی در برخورد با آنها وجود دا...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های آغشته به اورانیوم در غزه و لبنان و تاثیر آن بر مردم پرداخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است