بین‌الملل 11:36 - 16 مهر 1403
کره شمالی پس از اینکه ناتو همکاری این کشور با روسیه را محکوم کرد، گفت که این ائتلاف باید به زباله‌دان تاریخ پرت شود.

کره شمالی: ناتو باید زودتر به زباله‌دان تاریخ پرتاب شود

کره شمالی پس از اینکه  ناتو همکاری این کشور با روسیه را محکوم کرد، حملات لفظی جدی را علیه ناتو آغاز کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، ناتو هفته گذشته بیانیه‌ای صادر و ادعا کرد که اقدام کره شمالی و ایران را به دلیل دامن زدن به بحران اوکراین با حمایت نظامی مستقیم از مسکو محکوم می‌کند. این در حالی است که مقامات ایرانی بارها تائید کرده‌اند که به دنبال حل بحران میان روسیه و اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره شمالی دیروز یکشنبه بیانیه ناتو را محکوم کرد و گفت که به نظر می‌رسد ناتو در خط مقدم علیه کره شمالی قرار دارد و ناتو را محصول جاه طلبی‌های هژمونیک آمریکا توصیف کرد.

خبرگزاری مرکزی کره به نقل از سخنگوی این وزارتخانه که نامش فاش نشده است، گفت: ناتو، چیزی بیش از ابزار جنگی آمریکا، همکاری حقوقی بین کشور‌های مستقل و در عین حال ماهیت حادثه اوکراین را دستکاری می‌کند.

وی افزود: ناتو یک سازمان عجیب و غریب است که در منطق دوگانه افراطی و استاندارد‌های دوگانه آمریکا آموزش دیده است، باید هر چه زودتر به زباله دان تاریخ انداخته شود.

این مقام کره شمالی خاطرنشان کرد که ناتو در حال گسترش شاخه‌های خود به شبه جزیره کره و منطقه آسیا و اقیانوسیه است تا پس از انجام یک قمار جنگی در اوکراین، توجیه دیگری برای وجود خود بیابد.

وزارت امور خارجه کره شمالی هشدار داد: اگر ناتو به تلاش برای نقض حیثیت، حاکمیت، امنیت و منافع پیونگ یانگ ادامه دهد و در عین حال سیاست خصمانه خود را در قبال آن دنبال کند، مسئولیت کامل این فاجعه را بر عهده خواهد گرفت و عواقبی برای آن در پی خواهد داشت.

مترجم: مینا عظیمی


12101561
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شاخه نظامی جنبش حماس تائید کرد که با راکت‌های ام ۹۰ تل آویو را هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نزدیک به ۴۲ هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند که حدود ۶۰ درصد این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین در نخستین سالروز عملیات طوفان الاقصی گفت که این عملیات مرحله جدیدی را در مبارزه با رژیم صهیونیستی رقم زد و نقطه سیاهی در تاریخ این رژیم جعلی باقی خواهد ماند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره شمالی پس از اینکه ناتو همکاری این کشور با روسیه را محکوم کرد، گفت که این ائتلاف باید به زباله‌دان تاریخ پرت شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: هفتم اکتبر نقطه عطف تاریخی در مبارزه مردم فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با گذشت سیصد و شصت و هفتمین روز از جنگ غزه همچنان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه ادامه دارد و ساختمان‌ها ویران و خدمات بهداشتی تعطیل شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک نظرسنجی جدید در اراضی اشغالی نشان داد که ۴۸ درصد شهرک‌نشینان صهیونیست به آینده‌ این رژیم بدبین هستند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حملات موشکی کوبنده حزب الله به عمق حیفا، طبق معادله «چشم در برابر چشم» انجام شد که مقامات حزب الله و در راس آن شهید سید حسن نصرالله بارها بر آن تاکید و اعلام کرده بودند اگر دشمن به غیرنظامیان لبنانی تجاوز کند، مقاومت همه خطوط قرمز را کنار م...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی تلفنی با وزیر جنگ رژیم تروریستی اسرائیل تاکید کرد که واشنگتن از این رژیم حمایت می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در لفاظی ادعا کرد که این رژیم به جنایات خود برای پیروزی در برابر ایران ادامه خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است