بین‌الملل 12:10 - 16 مهر 1403
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نزدیک به ۴۲ هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند که حدود ۶۰ درصد این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند.

کودکان حدود ۶۰ درصد شهدای غزه را تشکیل می‌دهند

وزارت بهداشت غزه امروز دوشنبه اعلام کرد که رژیم تروریستی اسرائیل از ورود تجهیزات پزشکی و پزشکان از خارج جلوگیری کرده و کادر درمان در این باریکه را هدف قرار داده است.

براساس گزارش الجزیره، این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که رژیم تروریستی اسرائیل عمدا سیستم بهداشتی نوار غزه را نابود کرد.

وزارت بهداشت غزه در ادامه افزود: تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۱۶۳۸ شهید رسید که حدود ۶۰ درصد آنها کودک بودند.

این وزارت خانه هدف‌گیری سیستماتیک بخش سلامت، کادر درمان و مراقبت به‌ویژه کادرهایی که برای بهبود بیماران سرطانی و زنان باردار خدمت می‌کردند را محروم کرد.

در همین راستا دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه پیش از این اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۷ هزار کودک در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۲۶ هزار کودک دیگر نیز والدین خود را از دست داده و یتیم شده‌اند.

تقریبا هیچ یک از آمارهای قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه بدون کودکی شهید یا زخمی نبوده و همین مساله صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) را بر آن داشت تا در همان روزهای ابتدایی، جنگ علیه غزه را «جنگ علیه کودکان» بخواند.

مترجم: مینا عظیمی


12101584
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌وزیر رژیم تروریستی اسرائیل درخواست تغییر نام جنگ یکساله در نوار غزه را به جنگ رستاخیز داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه می‌گوید برای مسکو تفاوتی ندارد که چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز شود، زیرا تغییری در موضع واشنگتن علیه روسیه رخ نخواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پارلمان لبنان با تایید اینکه کسانی که فکر می‌کنند موازنه‌ها تغییر کرده، متوهم هستند، تاکید کرد: با شهادت حسن نصرالله کمرم شکست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ۵ روز پس از یک انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت دانمارک، مجددا یک انفجار در فاصله ۵۰۰ متری سفارت این رژیم اتفاق افتاد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در سالروز عملیات طوفان‌الاقصی ضمن تأکید بر ضرورت نابودی رژیم اسرائیل، بر تداوم مبارزه تا برقراری عدالت در فلسطین اشغالی تأکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شاخه نظامی جنبش حماس تائید کرد که با راکت‌های ام ۹۰ تل آویو را هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نزدیک به ۴۲ هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند که حدود ۶۰ درصد این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین در نخستین سالروز عملیات طوفان الاقصی گفت که این عملیات مرحله جدیدی را در مبارزه با رژیم صهیونیستی رقم زد و نقطه سیاهی در تاریخ این رژیم جعلی باقی خواهد ماند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره شمالی پس از اینکه ناتو همکاری این کشور با روسیه را محکوم کرد، گفت که این ائتلاف باید به زباله‌دان تاریخ پرت شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: هفتم اکتبر نقطه عطف تاریخی در مبارزه مردم فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است