بین‌الملل 09:58 - 16 مهر 1403
حماس در اولین سالگرد نبرد طوفان الاقصی با بیان اینکه آمریکا شریک و مسئول اصلی تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین است، تاکید کرد که عملیات طوفان الاقصی پاسخی طبیعی به توطئه ها و جنایت دشمن صهیونیستی بود و زمان نابودی این رژیم را نزدیک تر کرد.

حماس: طوفان الاقصی زمان نابودی اسرائیل را نزدیک‌تر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هفتم اکتبر باشکوه، نقطه عطفی تاریخی در پروژه مبارزه ما با دشمن صهیونیستی بود و عملیات طوفان الاقصی در چهارچوب پاسخ طبیعی به توطئه‌های رژیم اشغالگر برای از بین بردن آرمان ملی فلسطین، تثبیت سیطره صهیونیست‌ها بر سرزمین ما و مقدساتمان، یهودی‌سازی اراضی فلسطین و حاکمیت بر مسجد الاقصی، شکنجه اسرای فلسطینی و ادامه محاصره غزه، انجام شد.

حماس افزود: گردان‌های شهید عزالدین القسام به همراه همه گروه‌های مقاومت فلسطین، با ایمان، عزم و اقتدار پرچم این نبرد قهرمانانه را به دوش کشیدند و سپس همه ملت فلسطین در داخل وطن و خارج از آن و به ویژه مردم صبور، استوار و فداکار در نوار غزه که در خط مقدم امت اسلامی برای دفاع از سرزمین مقدسات ایستاده‌اند، به این نبرد پیوستند.

بر اساس این بیانیه، از 7 اکتبر سال گذشته و در طول یک سال تمام، دشمن نازی صهیونیستی فجیع‌ترین جنایات و کشتارها را علیه غیرنظامیان مرتکب شده و وحشتناک‌ترین جنگ نسل کشی را در تاریخ معاصر ضد مردم فلسطین به راه انداخته است. در این جنگ جنایتکارانه که از یک سال قبل ادامه دارد، بیش از 41 هزار فلسطینی که اغلب آنها زن و کودک هستند به شهادت رسیده‌اند.

حماس تصریح کرد: در یک سال جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، بیش از 96 هزار غیرنظامی فلسطینی مجروح شده‌اند و هنوز هزاران نفر همچنان زیر آوار مانده و مفقود هستند. علاوه بر آن هزاران فلسطینی اسیر شده‌اند و این آمار تنها مربوط به نوار غزه است. اما در کرانه باختری و قدس اشغالی هم بیش از 600 فلسطینی که یک چهارم آنها کودک بودند، به شهادت رسیده، بیش از 6000 نفر زخمی شدند و نزدیک به 11 هزار نفر از فرزندان ملت ما در زندان‌های دشمن اشغالگر هستند و در معرض شنیع‌ترین شکنجه‌ها، آزار و اذیت و مرگ تدریجی قرار دارند.

این جنبش تاکید کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس با گذشت یک سال از طوفان الاقصی به روح پاک شهدای ملتمان که در مسیر مبارزه طولانی با دشمن صهیونیستی جان خود را فدا کردند درود می‌فرستیم. ما همچنین به روح فرماندهان و رهبران شهیدمان که در نبرد طوفان الاقصی به قافله شهدا پیوستند، درود می‌فرستیم، از جمله شهید اسماعیل هنیه، شهید صالح العاروری، همه شهدای امت اسلامی در جبهه حمایت از غزه و در راس آن شهید سید حسن نصرالله و همراهان بزرگوار ایشان در مقاومت اسلامی لبنان که در راه آزادی قدس و مسجد الاقصی، خون آنها با خون ملت ما آمیخته شد.

حماس در ادامه اعلام کرد که ما در یک سالگی نبرد طوفان الاقصی بر موارد زیر تاکید می‌کنیم:

- اول، استواری مردم بزرگ ما در نوار غزه و تعهد به سرزمینشان، انجام فداکاری‌های بزرگ، حمایت از مقاومت و در آغوش گرفتن آن با صبر و اراده بی‌نظیر در طول یک سال، همانند صخره‌ای بزرگ است که تمام توطئه‌های اشغالگران را برای آوارگی مردم فلسطین، از بین بردن حقوق آنها و نابودی آرمان ما شکست داد.

- دوم، جنایت‌های تروریستی وحشیانه‌ای که اشغالگران فاشیست صهیونیست علیه رهبران، فرماندهان و رزمندگان گروه‌های مقاومت در داخل و خارج فلسطین و همچنین رهبران و فرماندهان مقاومت در جبهه‌های پشتیبانی انجام دادند، تنها اقتدار، صلابت و اراده ما را برای مقابله با رژیم اشغالگر و توطئه‌های متجاوزانه آن، تا زمان نابودی این رژیم بیشتر می‌کند‌.

- سوم، بعد از گذشت یک سال از عملیات طوفان الاقصی، با غرور و سربلندی به حماسه افسانه‌ای که توسط ملت عظیم فلسطین در نوار غزه رقم خورد افتخار می‌کنیم. این مردم با خون، درد، گرسنگی و تشنگی، تاریخ باشکوهی را برای ملت ما و کل امت اسلامی نوشتند و همچنان به دفاع از کرامت، آزادی و استقلال خود ادامه می‌دهند.

ما همچنین به دلاوری رزمندگان مقاومت و گردان‌های پیروز خود در گردان‌های شهید عزالدین القسام، سرایا القدس و همه نیروهای مقاومت که افسانه دروغین رژیم اشغالگر را در هم شکستند و این رژیم خبیث را به زمان نابودی آن نزدیک کرده و در این راه شهدای زیادی از فرماندهان و رزمندگان خود تقدیم کردند، افتخار می‌کنیم.

ما به دلاوری‌های جوانان انقلابی و مردان مقاومت در کرانه باختری سرافراز که به مبارزه با ارتش اشغالگر ادامه داده و از زمین و مقدساتشان در برابر جنایت‌های دشمن صهیونیستی،تجاوزات وحشیانه این رژیم به اردوگاه‌ها و شهرها، عربده کشی شهرک نشینان فاشیست صهیونیست و توطئه‌های آنها علیه مسجد الاقصی دفاع کردند، افتخار می‌کنیم.

- چهارم، جنبش حماس تلاش‌های زیادی برای توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی و پایان دادن به درد و رنج ملت فلسطین انجام داده و می‌دهد و با همه ابتکارها برای آتش بس تعامل مثبتی داشت؛ اما به شروط و خواسته‌های ملت فلسطین در توقف دائمی تجاوزات دشمن، عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از غزه، تعهد به حقوق ملت فلسطین و اصول و چشم اندازهای آنها و وفاداری به خون‌ها و فداکاری‌های مردم فلسطین، پایبند است.

- پنجم، همه دروغ‌ها و تبلیغات سیاه رژیم اشغالگر و کابینه فاشیستی آن علیه مردم و مقاومت فلسطین برای همه فاش و بی‌اعتباری و دروغ بودن روایت صهیونیست‌ها کاملا ثابت شده است؛ همانطور که همه شایعات و جنگ روانی دشمن هرگز نتوانست حمایت مردمی از مقاومت را از بین ببرد.

- ششم، ما دولت آمریکا را که شریک اصلی تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه است، مسئول کامل تداوم این جنایات و جنگ نسل کشی می‌دانیم و به آن می‌گوییم که سیاست جانبداری و حمایت از اشغالگری را متوقف کرده و فوراً اقدامی جدی برای توقف این نسل کشی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان انجام دهد.

انتهای پیام/


12101512
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شاخه نظامی جنبش حماس تائید کرد که با راکت‌های ام ۹۰ تل آویو را هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نزدیک به ۴۲ هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند که حدود ۶۰ درصد این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین در نخستین سالروز عملیات طوفان الاقصی گفت که این عملیات مرحله جدیدی را در مبارزه با رژیم صهیونیستی رقم زد و نقطه سیاهی در تاریخ این رژیم جعلی باقی خواهد ماند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره شمالی پس از اینکه ناتو همکاری این کشور با روسیه را محکوم کرد، گفت که این ائتلاف باید به زباله‌دان تاریخ پرت شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: هفتم اکتبر نقطه عطف تاریخی در مبارزه مردم فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با گذشت سیصد و شصت و هفتمین روز از جنگ غزه همچنان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه ادامه دارد و ساختمان‌ها ویران و خدمات بهداشتی تعطیل شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک نظرسنجی جدید در اراضی اشغالی نشان داد که ۴۸ درصد شهرک‌نشینان صهیونیست به آینده‌ این رژیم بدبین هستند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حملات موشکی کوبنده حزب الله به عمق حیفا، طبق معادله «چشم در برابر چشم» انجام شد که مقامات حزب الله و در راس آن شهید سید حسن نصرالله بارها بر آن تاکید و اعلام کرده بودند اگر دشمن به غیرنظامیان لبنانی تجاوز کند، مقاومت همه خطوط قرمز را کنار م...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی تلفنی با وزیر جنگ رژیم تروریستی اسرائیل تاکید کرد که واشنگتن از این رژیم حمایت می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در لفاظی ادعا کرد که این رژیم به جنایات خود برای پیروزی در برابر ایران ادامه خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است